Hoofdstuk 3 ~ Jaylee McHall
De hele dag hadden Leah en ik op de bank gehangen en liggen kletsen over hoe ons leven nu zou worden.
Uiteindelijk waren we tot de conclusie gekomen dat we op jongensjacht moesten.
Leah wou eerst niet wat ik begrijpelijk vond na wat er met Duncan was gebeurt maar die jongen kon ik haar niet voor eeuwig single laten blijven.
Daar was ze veel te knap en veel te lief voor.
Ik stond in de pan tomatensoep te roeren toen Leah de keuken binnen kwam.
“Ruikt goed hier” glimlachte ze.
Ze wilde haar vinger in de soep dippen maar ik tikte hem weg.
“Jonge dame geduld is een schone zaak” probeerde ik met een strenge toon te zeggen.
Maar meteen lagen we weer dubbel.
De oven begon te piepen en ik vroeg Leah of ze de stokbroodjes uit de oven wilde pakken en de tafel wilde dekken.
Nadat de tafel was gedekt zette ik de pan tomatensoep op tafel en haalde snel de kruidenboter uit de koelkast.
“Wat doe jij vanavond aan?” vroeg ik Leah terwijl ik een hap van mijn broodje nam.
“Weet ik nog niet wat doe jij?” vroeg ze me terwijl ze in haar soep roerde.
“Ik denk dat witte jurkje maar weet niet of die wit blijft.” Antwoorde ik twijfelend.
“Oh stomme koe dat je bent dan was je hem een paar keer en is hij weer schoon.”
Daar had ze een punt. “Ik zie dadelijk wel zal ik eerst eens jou make-up en haar doen?” vroeg ik terwijl ik de afwas in de afwasmachine zetten.
Meteen zag ik een lach op haar gezicht verschijnen. Ik wist hoe erg Leah er van hield als ik haar make-up en haren deed.
Ik deed het ook graag vandaar dat ik visagiste was geworden.
Ik beviel Leah naar de inloopkast te gaan waar ook de make-up tafel was. Meteen rende ik naar mijn eigen kamer om daar de krultang te pakken.
Nadat ik Leah’s haar had gekruld en haar make-up had gedaan, pakte ik mijn witte jurkje uit de kast en deed het aan.
Het zat nog als gegoten. Gelukkig.
Ik had gedacht er niet meer in te passen nadat ik een paar weken geen tijd meer gehad te hebben om te sporten.
Maar blijkbaar had het verhuiswerk ook zo zijn goede daden gedaan en past ik nog gewoon in mijn jurk.
“JAYLEEEEEEEEE!” hoorde ik Leah vanuit haar kamer roepen.
Ik snelde me naar haar kamer toe en sloeg de deur met een volle vaart open.
“Wat is er?” vroeg ik haar geschrokken.
Meteen zag ik dat ze haar onschuldige lachje opzette.
“Je moet mijn rits dicht maken.” Vroeg ze terwijl ze me onschuldig aan bleef kijken.
“Oh Leah t zal ook eens anders als jij straks een hartaanval krijg gil je net zo en kom ik op mijn dode gemakje binnen omdat ik denk dat er niks is, jij koekwous!” lachte ik terwijl ik haar rits van haar jurk dicht maakte.
Ik bekeek Leah in de spiegel die tegenover ons stond.
“Die jurk staat je echt goed alleen mis je nog iets.” Zei ik.
Meteen rende ik naar de in loop kast en pakte daar mijn zwarte hakken.
Dat was het voordeel van een tweeling zijn we konden alles delen, kleren, schoenen, sieraden ga zo maar door.
Ik bleef ik Leah’s deur staan en hield de hakken schoenen omhoog.
Verbaasd bleef ze me aanstaren.
“Mag ik die aan? Maar huh?”
“Ik weet dat ik deze schoenen normaal nooit uitleen maar je bent m’n zusje. Ik verwacht ze wel heel terug anders betaal je maar nieuwe en je weet dat zijn niet de goedkoopste schoenen!” zei ik haar waarschuwend.
Waarom deed ik dit ook alweer?
Het waren m’n mooiste maar ook duurste schoenen.
Met een zucht gaf ik ze aan Leah.
“Dankje, dankje, dankje!” gilde Leah in mijn oor terwijl ze me knuffelde.
“T is al goed laat me je eens bekijken.”
Meteen draaide Leah een rondje.
“Als je nu geen vent aan de haak slaat weet ik het ook niet meer!”
Er zijn nog geen reacties.