*7
nadat ze allemaal hun tassen hadden liep Isa samen met haar nieuwe beste vrienden door de school. zelfs na 2 jaar op Hogwarts wisten Ron, Harry en Hermione nog niet alle snele wegen in het kasteel. ze moesten van de ene kant van het kasteel helemaal naar de andere kant naar de noorder toren voor hun les waarzegerij. zoekend keken ze om zich heen. ' aha wat ziet mijn oog. geboefte, waagt ge mijn grondgebied binnen te dringen? kumt ge zich misschien verkneukelen om mijn val? verdedig u stelletje schorum!' tiert opeens 1 van de schilderijen. Harry staart er verbaasd voor. ik ga naast hem staan en kijk ook naar het schilderij. grinnikent kijk ik naar het kleine mannetje die heen en weer zwaait met een veel te groot zwaart. de grazende pony achter hem kijkt evn vreemd naar hem maar eet daarna weer verder. de ridder zwaait gevaarlijk met zijn zwaart en verliest daardoor zijn evenwicht. een giechel kan ik niet onderdurkken. ' gaat het sir?' vraagt Harry snel. de ridder begint weer te schreeuwen. ik zucht. zo gaan we de noordertoren nooit vinden. ' listen sir, we are looking for the north tower do you know where that is?' vraagt Harry snel als de ridder even stil is. 'aha you got lost sir' we knikken alle vier instemment. 'follow me my dear friends.' roept de ridder vrolijk. zijn humeur is meteen omgeslagen en vrolijk huppelt hij van schilderij naar schilderij. ze volgen hem snel. het geluid van zijn rammelende harnas hoor je door de hele gang. hijgend klommen Harry, Hermione, Ron en Isa de smale stijle trap op achter de ridder aan die net door een schilderij van een paar geschrokken vrouwen rent. uiteindelijk komen ze bovenaan de trap aan en horen ze stemmen. hier moet het zijn. 'goodbye my friends.' zegt ridder Palagon hen na zwaaiend. 'that guy is crazy.' mompelt Ron zachtjes. we grinniken even en lopen dan het lokaal in. ze lopen de laatste treden van een opstapje op en komen aan in een halletje. daar staan de andere leerlingen al te wachten. Ron stoot Harry aan en wijst naar het luik in het plafond. er staat Sybill Patricia Trelawney divination. hoe moeten ze daar ooit komen. alsof iemand haar gedachten had gelezen ging het luik open en werd er een touwladder door het gat gegooit. met moeite klommen alle leerlingen door het luik en kwamen ze in een schemerig naar wierook ruikend lokaal. de ruimte was vol gepropt met minstuns 20 kleine ronde tafeltjes waar allemaal gebloemde stoelen om heen stonden. boven het brandende vuur hing een fluitende ketel. het was werkelijk snikheet in het lokaal. Ron, Hermione, Harry en Isa gingen snel bij een tafeltje zitten zo dicht mogelijk bij het raam. iedereen slofte langzaam het lokaal binnen en gingen in groepjes rond de tafel zitten. "welcome.' zegt een zweverige stem vanuit een donkere hoek. professor Trelawney gaat in het licht staan en kijkt de klas rond met haar grote insect achtige ogen. ze droeg allemaal verschillende sjaals en omslag doeken om haar magere lichaam heen gewikkeld en haar haar staat alle kanten op. haar al grote ogen worden ook nog eens vergroot door de reuze jampotglazen bril. 'welcome by divination.' herhaald ze nog eens met haar zweverige stem. waarna ze in een grote stoel bij het haardvuur gaat zitten. ' i'm you're divination teacher. many of youn probably have never seen me before. i just notice that my all seeing eye gets weaker when im around people.' zegt ze zweverig. niemand reageert op deze rare mededeling. profressor Trelawney gaat onverstoord verder. ' so you all decided to do divination this year? wel i will allready warn you that if you don't have the all seented eye you wont learn much here.'' Harry en Ron keken grijnzend naar Hemrione die duidelijk geschokt was door deze mededeling. Isa grinnikte even om haar gezichtsuitdrukking en kijkt dan weer naar profressor Trelawney. 'so Nevel how is you're grandmother?' vraagt ze opeens uit het niets. iedereen kijkt meteen naar nevel. ' uh fine i think.' zegt hij stoterend. profressor Trelawney knikt alleen en zegt verder niks. ' good lets start, al grab a teacup and come by me tha i fill it with tea. then make pairs and open you're book on page 5.' iedereen staat op en pakt een theekopje van de plank. 'oh and Nevel please pick an bleu cup when you let the first one fall.' zegt ze nog tegen Nevel. en even later laat Nevel ook echt zijn kopje vallen. verbaasd kijk ik even naar Nevel en ga dan maar op mijn plek zitten. samen met Hermione, Harry en Ron drinken we thee. daarna slaan we ons boek open en kijken we in ons boek. ' oke Harry what do you see in my cup?' vraagt Ron. "allot of black gunk.' zegt die grijnzend. ik grinnik even en geef Hermione mijn kopje. ik kijk in die van haar en vergelijk dingen met het boek. ' i really can't see anything Isa. i' m sorry.' profressor Trelawney komt onze kant op en pakt mijn kopje uit Hermione haar handen. ' oke miss Snape i can see there will be a big secret will be un reveled. firts you will be angry but later you will love what you find out.' ik kijk haar verbaasd aan. ' uh okay.' ' okay Ron i can see a cross. that means you will be suffering first but be happy after it.' 'great' mmpelt Ron sarcastiesch. profressor rukt opeens het kopje uit Ron's handen en kijkt er met grote ogen naar. ' but my boy you heave the Grimm.' mompelt ze. de hele klas kijkt nu verbaasd naar Harry en profressor Trlawney. ' the sign of the dead.' iedereen kijkt Harry geschrokken aan. harry kijkt even misselijk en mompelt iets over een hond. Hermione die was omgelopen naar de andere kant van de tafel zegt opeens sarcastisch. 'i don't think it's look like a grimm.' profressor kijkt verbaasd naar Hermione. ook Simon mengt zich in het gesprek. ' did you guys allready decided if i am going to die really soon or not?' vraagt Harry chagerijnig. iedereen valt stil en gaat verder met waar hij of zij mee bezig was. na de les Divination lopen ze snel naar de les van profressor McGonagall. iedereen is stil. ' whats wrong with you people?' vraagt ze verbaasd. Berlinda vertelt dat we hiervoor Divibation hadden. ' ofcource who is going to die this time?' zegt ze spottend. Grinnikent steekt Harry zijn hand op. ' nothing is going to happen with you boy.' zegt McGonanagall glimlachend waarna ze met haar les begint. glimlachen kijk ik naar Harry en ga naats hem zitten. Harry ziet er al een stuk geruster uit.
Er zijn nog geen reacties.