Foto bij *6

Geschrokken kijk ik op. Voor me staat een vriendelijk kijkende Dombledore. Snel sta ik op. ´what´s wrong my dear?´ ´nothing sir´zeg ik snel en wil weglopen. ´I may be old but i´m not stupid, I can see somethimg is bothering you.´ ik zucht even. ´well i kind of hat a fight with Harry, he hates me.´ fluister ik zachtjes. ´why do you think that?´ 'the look in his eyes. Only disgust for who I am. He thinks I am just like my dad.´ ´if you just be yourself he will see that you´re diffrent.´ ik knik naar hem maar ben nog niet helemaal overtuigd. Hij duwt me zachtjes door de school heen. Uiteindelijk stopt hij voor het kantoor van mijn vader. Hij klopt aan en na een tijdje word de deur geopend door mijn verbaasd kijkende vader. Als hij de opgedroogde tranen op mijn wangen ziet veranderd zijn blik meteen naar bezorgd. Hij glimlacht even naar Dombledore en trekt me dan zijn kantoor binnen. Een jongen met spierwit blond haar kijkt verbaasd naar me op. ´malfoy you can go.´de jongen staat snel op en loopt weg. Pap trekt me in een knuffel en trekt me stevig tegen zich aan. ´what´s wrong sweetheard.´ ´everyone hates me Daddy. Harry can´t even look me in the eyes enymore and you are disappointed because I´m in Gryffindor.´ zeg ik snikkend. ´I am not disappointed isa, actually I have always now you would be a Gryffindor. I just diddn´t want to admit it to myself.´ zegt hij zachtjes. ´and if Potter doesn´t like you because of you´re last name he issn´t worth it to be you´re friend.´ ik glimlach naar hem. De Gryffindors mogen hem haten, hij blijft mijn vader en ik hou van hem.



Langzaam word ik wakker van een stem die zachtjes mijn naam fluistert. Ik open mijn ogen en kijk recht in de bruine ogen van Hermione. ´wake up Isa we have school in a hour. ´ snel sta ik op en pak mijn uniform die nu een goud met rode stropdas, trui en een mantel heeft met het teken van gryffindor. Met een gelukkige glimlach kijk ik er even naar en loop daarna snel naar de badkamer. Ik douche me snel en kleed me om. Ik doe mijn make up en doe daarna mijn haar in een paardenstaart. Snel loop ik de trap af de common room in en zie Hermione op 1 van de banken zitten. Als ze mij aan ziet komen springt ze op en samen lopen we door school naar de eetzaal. Lachend en druk pratend gaan we zitten. Na een tijdje komen Harry en Ron bij ons zitten en valt er even een stilte. Ik besluit het te negeren en praat rustig verder met Hermione. Na het ontbijt deelt professor McGonagall onze roosters uit. Ik zeg tegen Hermione dat ik alvast ga en loop de eetzaal uit. Op weg naar de Gryffindor dorn bots ik perongelijk tegen iemand aan. Ik val op de grond en kijk omhoog. ´oh i am so sorry!.´mompel ik. Ik kijk recht in het gezicht van de blonde jongen. Hij grijnst en helpt me overeind. ´i am the one who has to apologize.´ zegt hij grinnikent. Lachend kijk ik hem aan. ´well i´m Isa.´ ´nice to meet you isa my name is Draco malfoy.´ ik glimlach en schud zijn hand. ´Isa?´ verbaasd draai ik me om. Daar staat Harry, hij kijkt argwanend naar Draco en gebaart me dan naar hem te komen. Ik zucht en glimlach nog even naar Draco. Daarna volg ik Harry naar onze dorn. ´listen Isa i´m sorry okay. Can we please start over again?´ hij kijkt me hopend aan. Ik schut even mijn hoofd en steek dan mijn hand uit. Hij kijkt me even verbaasd aan. Ik zucht. ´hi my name is Isabella lily Snape nice to meet you.´ zeg ik dan lachend. Hij grinnikt en pakt mijn uitgestoken hand. ´hello isa my name is Harry James Potter. but just call me Harry than i will call you isa.´ ik glimlach en barst dan in lichen uit. Lachend lopen we naar onze common room om onze boeken te pakken. Fijn dat alles weer goed is. Ik denk dat Harry en ik nog goede vrienden kunnen worden.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen