Foto bij *5

lachend kijk ik naar de roodharige tweeling schuin tegenover mij. ze vertellen de grappigste verhalen die ze samen met hun vriend Leo Jordaan hebben beleefd. ook vertellen ze over alle grappen die ze met iedereen uithalen. toen ik aan de gryffindor tafel kwam zitten keek iedereen me even raar aan. na een tijdje stelde fred (1 van de weasley tweeling) zich voor. daarna begonnen al meer mensen af en toe een gesprek met me. Elke keer als ik me voorstelde keken ze eerst even verbaasd. maar na een tijdje leken ze te acsepteren dat ik de dochter ben van Snape. toch leken ze voor mijn vader allemaal toch een soort haat te voelen. Harry was de hele tijd erg stil. ook Ron zij niet veel. Hermione probeerde af en toe nog een gesprek met ons te beginnen maar na een tijdje gaf ook zij het op. nadat iedereen de laatste kruimel van hun heerlijke eten had opgegeten verdwenen de nu lege schalen en maakten plaats voor honderden verschillende soorten toetjes. OMG I LOVE THIS SCHOOL! ik pakte snel wat lekkers en begon genietend te eten. nadat ook iedereen hun toetje op had verdwenen de schalen en borden van tafel. Dombledore stond op en begon met zijn mededelingen. daarna wenste hij iedereen een goedenacht. ik keek nog even hopend naar mijn vader mij hij keek stug de andere kant op. zuchtend liep ik naar Hermione die al bij de deuren op me stond te wachtend. gefacineerd keek ik naar alle bewegende schilderijen die overal in de school hangen. ook keek ik verbaasd naar de grote trappen die uitzichzelf veranderden. na een tijdje kwamen we uit op een doodlopend punt. er hing 1 schilderij van een dikke vrouw. ' this is the fat lady, she is the door to our dorn.' ik knik begrijpend naar Hermione en glimlach even naar de vrouw. Nadat Hermione het wachtwoord had gezegt klimmen we door het portretgat en lopen de common room binnen. het ziet er gezellig en knus uit. Percy wijst de 1e jaars waar hun slaapzalen zijn en de rest van de Gryffindors zitten versrpeid door de ruimte. Harry en Ron zitten al op 1 van de banken dicht bij het vuur. Als Hermione en ik op de bank tegenover hen gaan zitten kijkt Ron even bezorgd naar Harry. Harry staat op en zonder ons nog een blik waardig te keuren loopt hij bij ons weg. ' harry wait!' roep ik hem nog na. maar hij luistert niet en blijft door lopen. snel spring ik op en ren ik achter hem aan. snel pak ik hem bij zijn schouder en houd hem tegen. ' what did i do wrong Harry, from the moment we stept out of the train you are ignoring me.' hij kijkt me met een mengeling van walging en woede aan. ' you are his daughter! you didn't even tell us who you really are.' ' what did you expect?! that i walked in and sat hi i am Isabella Lily Faith. my father is Snape so if you al heat me now i will go again!? i diddn't even now everyone heats my dad!' hij zegt niks en wil zig weer omdraaien. ' i'm not my father Harry!' roep ik wanhopig. Harry negeert me en loopt weer terug naar Hermione en Ron. Hermione kijkt me nog even verontschuldigend aan. iedereen kijkt nu naar mij. met tranen in mijn ogen ren ik de common doorn uit de gang op. ik blijf door rennen tot ik niet meer kan. snikkent laat ik me langs de muur naar beneden zakken. ik leg mijn hoofd in handen en begin zachtjes te huilen. het is misschien raar maar Harry was meteen al als een vriend voor me. ik weet niet waarom maar ik vertrouwde hem meteen. ' what are you doing here my dear?'

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen