32
extra lang stukje
vlak voordat ik de grond raak word ik opgevangen door twee armen, als ik mijn ogen open kijk ik in de bezorgde hazelnoot bruine ogen van George. ‘Thanks’ zucht ik opgelucht. Hij begint te grijnzen. Als ik weer rechtop sta staat iedereen ons aan testaren. Fred,Hermelien en ja hoor Sirius staan breeduit te grijnzen. ‘kunnen jullie het zien?’ vraag ik hoofdschuddend maar wel met een glimlach. ‘nee ik niet, kom es dichterbij’ zegt George. En opeens voel ik een arm om mijn schouder en ik word platgedrukt tegen George’s borst. ‘serieus?’ vraag ik. ‘nee, Sirius!’ roept Ron. Iedereen kijkt hem droog aan, hij word helemaal rood. Ik draai met mijn ogen ‘wat een lol..’ mompel ik. ‘zeker’ zegt George grijzend. Allen heeft hij het waarschijnlijk over het fijt dat ik nog steeds klem zit in zijn armen. ‘zullen we een potje knalpoker doen?’ vraagt Fred. ‘ik pas!’ roep ik. ‘dan ik ook!’ roept George ‘wat ben je van plan?’ vraag ik met opgetrokken wenkbrauwen. ‘niks hoor’ zegt hij met een grijns. Achteruit lopend en heel langzaam loop ik de trap op, zonder oogcontact te verbreken. Zodra ik boven ben draai ik me om. Meteen hoor ik de voetstappen van George achter me. ‘REN!’ hoor ik Hermelien gillen. Dat zie als een goede kans ik verstop me achter een deur, ik hoor George naar binnen gaan. Snel ren ik naar beneden. ‘help!’ zeg ik tegen Hermelien. ‘Ne’ zegt Hermelien breedgrijnsend. ‘pahaaap?’ zeg ik smekend.
Hij grinnikt. Achter in de woonkamer zit een verstopte deur, achter de plant. ‘dank je!!!’snel trek ik een sprintje, ik kruip achter de plant langs en open voorzichtig de deur. Als ik binnen kom doe ik het licht aan, het is een heel klein werk kamertje met een bureau, een haart, en boeken kast met heel veel boeken een en grote zetel. Langzaam loop ik naar de boeken en pak er eentje blaas het stof eraf en plof in de zetel, aangezien George de zoektocht niet snel zal opgeven. Naar zo’n 20 minuten van saaie boeken door bladeren. Besluid ik op de bank in de woonkamer te gaan zitten, net alsof ik daar al de hele tijd zat.
Heel onopvallend ga ik zitten en klap het boek open. Als George eraan komt kijkt hij me aan alsof hij zonet 100 kg goud geeft gevonden. ‘waar was jij?!’ vraagt hij nieuwsgierig. Ik ga staan loop naar hem toe in fluister in zijn oor ‘dat is mijn geheim’. Hij grijnst. ‘de deur achter de plant?. Mijn mond valt open. ‘wat?! Heb je me daar serieus een half uur laten zitten voor niks?’ en ik kijk hem verontwaardigt aan. ‘tja’ en hij haalt zijn schouders op. ‘dat is oneerlijk’ zeg ik zeurderig. ‘en voor mij wegrennen niet?’ vraat hij grijzend. ‘nee, inderdaad, dat niet.’en ik haal mijn schouders op. ‘eten!’ schreeuwt Molly door het huis heen. George wil weg lopen maar ik pak hem bij z’n kraag en druk mijn lippen om zijne, hij is even verstijft en wil mijn kus net beantwoorden maar ik trek me eigenwijs terug. ‘we moeten eten’ en ik huppel weg met een grijns. Ik weet gewoon dat George nu met zijn ogen rolt.
Op de tafel staat een grote pan met soep. ‘ruikt heerlijk Molly’ zeg ik gemeend. ‘dank je’ zegt ze glimlachend.
Ik ga tussen Sirius en George inzitten. ‘dus hoe oud word je morgen, Blaire?’ vraagt Molly.
’15..’ mompel ik.
‘wat leuk! Lust je chocolade cake?’ vraagt ze nieuwsgierig. ‘ik wel!’ zeg George. En ik geen hem onder de tafel een zachte schop. ‘ja, lijkt me lekker’. ‘mooi zo’ en Molly begint te glimlachen. ‘eet smakelijk!’ gaan verschillende stemmen door de kamer heen. Ron, Fred en George. Proppen alles zo naar binnen. ‘honger?’ vraag ik droog. ‘nee, het lijkt maar zo’ grinnik Ginny. Als ik even niet oplet word er opeens een gehaktballetje naar mijn hoofd gehooid. ‘George..’ zeg ik waarschuwend. En ik pak mijn kom soep die ondertussen al wat is afgekoeld en gooi hem over zijn hoofd. Ik hoor Ginny,Ron en Fred joelen, en Hermelien grinnikt allen even. ‘Ginny waag het n- ‘ hoor ik Molly zeggen. Als ik omkijk naar Ginny zie ik dat ze een stokbroodje met kruidenboter in Ron’s gezicht heeft geduwd. Na een paar seconde zitten we in een heftig voedsel gevecht. Hermelien zit onder de tafel verstopt.
Molly probeert ons te stoppen. En mijn vader? Die doet gezellig mee.
‘BUKKEN!’ gilt Ginny net optijd anders had ik nu nog een kom soep in mijn haar gehad.
‘hé, pap kijk een hier!’ Sirius draait zich om en ik gooi een broodje in zijn gezicht, waardoor we allemaal de slappelach hebben. ‘GENOEG!’ gild Molly. ‘Blaire, en George jullie gaan dit opruimen jullie begonnen! Allemaal de keuken uit!’ en iedereen loopt grinnikend de keuken uit, behalve Molly die loopt nog wat na te mokken. ‘Georgeee’ zeg ik zeurderig ‘door jou zit mijn haar niet, en zie ik dr niet uit..’ mok ik. ‘ik vind je nog altijd even mooi’ zegt George terwijl hij een noedel uit mijn haar haalt. ‘dank je’ zeg ik zacht. ‘wacht even, ben jij nu niet meerderjarig?’ vraag ik aan George. ‘ja?’.. ik zucht. ‘gebruik een spreuk, en POEF alles opgeruimd’ zeg ik simpel. George spreekt een spreuk uit en alle troep verdwijnt.
‘TADAA!’ grinnik ik. ‘ik ga even douchen, tot zo’ zeg ik en ik ren de trap op naar mijn kamer.
Ik draai de deur van mijn kamer op slot en loop richting de badkamer, snel kleed ik me uit en doe kraan aan. ik wacht een paar seconden tot hij warm is en ga dan onder de warme stralen staan en sluit mijn ogen.
Reageer (4)
oelala ^^ sexy die twee ;p
1 decennium geledenSnel verder!
1 decennium geledenverderrr snel WRM ONDERSTEBOVEN.....WRM BOVENSTEONDER
1 decennium geledenverderrrrr
1 decennium geleden