1 Flower
Zuchtend zette ik het schepje in de aarde. Ik groef een mooi, diep kuiltje en strooide er wat zaadjes in. Niet zomaar zaadjes, nee het waren zaadjes van crocussen. Bloemen die begonnen te bloeien in de lente, wat het ondertussen bijna was. De grote achtertuin van het bekende bedrijf lag er rustig bij, in de verte was een klein riviertje te zien waar een schattig bruggetje overheen liep. Helaas was dat verboden terrein voor mij. Ik herhaalde de routine met mijn schepje, iets wat ik al een uur lang deed. Dit was dan mijn baantje, zaadjes planten bij een bedrijf dat het zelf niet kon. Ik kreeg er niet echt perfect voor betaald, maar het was genoeg voor mij. Naast dit baantje was ik ook nog proffesioneel babysitter. Sinds mijn twaalfde had ik meerdere oppasadresjes. Geld had ik nu wel nodig, ik had rijlessen en wilde graag een auto.
Zorgvuldig strooide ik wat zaadjes in het kuiltje en maakte het daarna weer dicht. Langzaam stond ik op en rekte me even uit. Ik had wel genoeg gedaan voor vandaag. Ik pakte mijn spullen bij elkaar en vertrok richting het grote gebouw.
Neuriënd liep ik de rustige metro in, op weg naar Notting Hill. Een wijk in Londen waar ik al vijf jaar woonde met mijn moeder, vader en zus Bethanie. Ze is een jaar ouder. Ik had een normaal leventje, ik zat op school maar had een jaartje vrij genomen. Gewoon om te genieten van het leven. Voor dit leventje, woonde ik in Holmes Chapel. We moesten verhuizen omdat mijn vader hier ging werken. Mijn zus Bethanie, was de nieuwe aanwinst van Harry Styles. Ja, je leest het goed. Harry Styles had een vriendin van zijn eigen leeftijd!
Tja, Harry Styles. Ik kende hem al mijn hele leven en we waren samen opgegroeid in Holmes Chapel. We klommen in bomen tot onze moeders bezorgt onze namen door het dorp schreeuwden. Onze vriendschap was zo ver gegaan dat ik, toen ik dertien was, zelfs met hem verkering had gehad. Wel één dag, totdat ik hem zag zoenen met het populairste meisje van school. En geloof me, toen was onze vriendschap verbroken.
Ik schrok op uit mijn gedachten toen mijn iPhone begon te trillen. “Ellie hier.” Zei ik toen ik opnam. “El, kom naar huis. Je vader en ik hebben wat belangrijks te vertellen.” Mijn moeder klonk bezorgd waardoor ik even mijn wenkbrauwen fronste. “Ik ben al onderweg, mam.” Ik zuchtte even. “Oke, dan zie ik je zo!” En daarmee was het gesprek afgesloten.
Mijn halflange, witblonde haar had ik in een staart gebonden. Meer was er met mijn haar niet te doen. Vergeleken met mijn zus was ik een aardappel. Ze was lang en ontzettend knap. Haar golvende blonde haren in combinatie met haar felblauwe ogen deden haar op een zeemeermin lijken. Het verbaasde me dat ze geen model was. Er was alleen één minpuntje: ze was ontzettend naïef. Ik stak de sleutel in het slot en opende de deur. Vage geluiden van de radio maakte het grote huis niet akelig stil.
Hey hey!
Dit is mijn eerste story , en eerlijk gezegd vind ik het best spannend haha.
Ik hoop dat jullie het leuk vinden en veel plezier met lezen! (((:
xx Gemma
Reageer (1)
Abo! Je schrijft echt goed. (:
1 decennium geleden