~in het ziekenhuis ~
vanuit rein
we wachten nu in de wachtkamer er worden röntgenfoto's gemaakt van soraya zezijn aan het onderzoeken wat het heeft veroorzaakt .
als ze klaar zijn komt de dokter naar buiten ''ze moet blijven tot we weten wat het probleem is ookal is ze bijgekomen ze wordt nu naar een kamer gebracht dus als jullie mee willen komen ,, we lopen achter de dokter aan soraya ligt op een speciaal bed het lijkt net of ze slaapt ik ga op een stoel zitten en pak haar hand het is laat in de avond en de meiden gaan terug naar de camping ik en soraya's moeder blijven hier .
''rein heb je honger ?,, vraagt de moeder van soraya ik kijk haar aan ''een beetje wel eigenlijk ,, dan kijkt ze me aan ''zal ik wat te eten halen ?,, ik kijk haar aan en knik dus gaat ze naar beneden ik kijk naar soraya ''als je maar snel weer wakker word ,, ik geef een kus op haar voorhoofd na 5 minuten komt de moeder van soraya terug ze heeft broodjes meegenomen ze geeft mij er 2 en heeft er 2 voor haarzelf ik eet ze op een kijk naar soraya ''je vindt het heel erg he ?,, vraagt soraya's moeder ik kijk haar aan ''ik wou dat ze weer gewoon bij ons was ik wil gewoon met er praten en gek doen zoals altijd ik ben zo bang dat het slecht afloopt ,, ''het zal vast niet zo erg zijn ,, zegt haar moeder ondertussen s het al 4 uur ''ga maar slapen ,, zegt soraya's moeder er is een bed neergezet naast dat van soraya de moeder van soraya slaapt op de bank die er staat in de ochtond om 8 uur wordt ik wakker ik kijk naar soraya ze beweegt nog steeds niet ik pak haar hand weer vast en praat wat tegen haar om 9 uur komt de rest binnen er komt een zuster met ontbijd voor mij en soraya's moeder de rest heeft al gegeten ik blijf naar soraya staren we praten nog wat dan is het 10 uur ik kijk naar soraya ik heb haar hand vast ik voel haar vinger bewegen ik kijk gauw naar derhand er is geen beweging ze kijken me aan ''wat is er rein ?,, vraag nils dan ik kijk hem aan ''ik dacht dat ik soraya's vinger voelde bewegen maar ik zal het me wel hebben verbeeld ,, ik kijk verdrietig naar beneden 5 minuten later knijpt soraya zachtjes in me hand ik kijk naar soraya dan knijpt ze nog een keer dan vraagt nils weer ''wat is er ,, ik kijk gauw naar hun ''ze kneep in me hand 2 x ze zal zo wel bij komen ,, iedereen begint hoop te krijgen dan knijpt ze 3 x in me hand ze beweegt een klein beetje 5 minuten later beweegt der mond ''rein rein waar ben je rein?,,roept ze angstig ik knijp zachtjes in haar hand ''ik zit naast je ,, dan gaan haar ogen rustig open ze probeert overreind te komen en me te knuffelen het lukt niet dus buk ik voorover en geef haar een knuffel ''ik ben de hele tijd bij je geweest ,,

vanuit soraya
ik begin weer terug te komen ik weet precies wat er is gebeurd ik kan weer horen wat er word gezegt ik hoor rein hij praat tegen me ik wil wat terug zeggen en me ogen open doen maar ik lig hier maar ik kan niet bewegen ik kan niks zien het enigste wat ik kan is horen en ademen dan probeer ik in rein's hand te knijpen een vinger beweegt ik hoor nils ''wat is er rein ?,, dan hoor ik rein ''ik dacht dat ik soraya's vinger voelde bewegen maar ik zal het me hebben verbeeld ,, kut denk ik het was dus niet genoeg ik wil harder knijpen maar ik kan me nu helemaal niet bewegen 5 minuten later kan ik meer bewegen ik probeer alweer in rein's hand te knijpen het lukt ik knijp 2 x in zijn hand ik hoor nils alweer ''wat is er ?,, dan hoor ik rein weer ''ze kneep 2 x in me hand ze zal zo wel weer bijkomen ,, het is gelukt denk ik in mezelf ik wil me ogen open doen het lukt niet ik knijp nu 3 x in reins hand en kan een beetje bewegen 5 minuten later kan ik me mond bewegen ''rein rein waar ben je rein,, roep ik angstig dan hoor ik rein weer ''ik zit naast je ,, ik kan nu rustig me ogen open doen ik probeer overeind te komen en wil rein knuffelen het lukt niet rein bukt voorover en geeft mij een knuffel ''ik ben de hele tijd bij je geweest zegt hij dan ,, ik kijk hem aan ''ik ben bang rein wat gaat er gebeuren ,, hij kijkt me aan en kijpt zachtjes in me hand ''dat weten we nog niet ,, ze vragen nog van alles ik heb nog steeds hoofdpijn in een keer gaat er een pijnscheut door me heen ''au ,, roep ik iedereen kijkt me aan ''wat is er ?,, vraagt me vaderdan ''er ging een enorme pijnscheut door me hoofd heen ,, zeg ik dan op dat moment komt de dokter binnen lopen ''we hebben de uitslag ,, iedereen kijkt hoopvol naar de dokter ''het is slecht nieuws ,, zegt hij dan ik kijk hem aan rein kijkt gelijk naar mij de dokter kijkt me aan '' soraya heeft leukemie ,, zegt de dokter dan ik schrik en ik zie dat rein ook schrikt ik kijk iedereen aan en dan naar de dokter ik slik ''h heb ik k kanker ?,, op dat moment rolt er een traan over rein's gezicht hij knijpt in mijn hand ''helaas wel ,, zegt de dokter iedereen kijkt me aan ik ben bang ''en nu ?,, vraag ik dan de dokter kijkt me aan ''je moet naar de afdeling en je krijgt gemo kuur deze week moet je hier blijven dan rijden ze met bed en al naar de speciale afdeling er lopen allemaal kalen en kinderen met hoofdoeken en pruiken rond ze zwaaien naar me ik zwaai terug dan word ik een kamer in gereden ik ga rechtop zitten ''de jongens gaan zo weg ze moeten optreden het is een middag optreden dus ze zijn vroeg terug ,, zegt me moeder ik kijk naar rein ''moet je weg ?,, vraag ik rein kijkt me aan en knikt een half uur later worden ze opgehaald rein heeft moeite om weg te gaan maar hij gaat toch ik vind het zwaar al me vriendinnen zitten om me heen er word en watsappgroep aangemaakt iedereen zit erin zo hebben we contact .

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen