Foto bij *4

lachend slepen Ron, Hermione, Harry en ik onze zware hutkoffers uit de trein. ik kijk nog steeds lagend op. recht in het gezicht van een streng uitziende vrouw. 'Isabella Snape?' ik knik. Hermione en Harry kijken mij verbaasd aan. Ron staat me gewoon met open mond aan te gapen. ik grinnik even om hun gezichten. ' i am professor McGonogall. im the head of Gryffindor.' stelt ze zich voor. ze betoverd mijn koffer zodat hij achter ons aan zweeft. ik kijk nog even verontschuldigend naar Harry, Ron en Hermione en loop dan snel achter professor McGonogall aan. al snel zijn we bij de koetsen die ons blijkbaar naar het kasteel brengen. ze stapt in nadat ze mijn koffer op de goede plaats heeft gelegd. ze gebaard mij ook in te stappen. snel stap ik in en kijk gefacineert om me heen. ' you will not be classified with the first beacause you will start in the third year.' ondertussen zijn we al bij het kasteel aangekomen. ' you're father is waiting for you in the great hall' ik knik en loop samen met haar de grote deuren door het kasteel binnen. mijn vader komt net aangelopen, zijn gewaad waait achter hem aan. hij lijkt wel een gigantische vleermuis denk ik grinnikent. met een opgeluchte zucht zet ik mijn zware hutkoffer neer. papa geeft even een knikje naar McGonogall ter begroeting en betoverd mijn koffer dan en gebaard me hem te volgen. snel loop ik achter hem aan. we lopen door een hoop gangen. oke serieus hoe moet ik hier ooit mijn weg vinden?! alle gangen lijken op elkaar. na een tijdje staan we voor een deur. waarschijnlijk papa's kantoor. hij opend de deur voor me e zegt dat ik naar binnen moet gaan. hij zet mijn koffer ergens in een hok. midden in zijn kamer staat een kruk met een oude versleten hoed erop. pap pakt de hoed en gebaard me te gaan zitten. ' this is the sortin head. he will place you in one of the houses.' papa knuffelt me nog even en geeft me een kus op mijn hoofd voordat hij de zorteerhoed op mijn hoofd zet. hij kijkt me afwachtend aan. 'mmh dit is een moeilijke.' hoor ik opeens een stem in mijn oor. 'je hebt genoeg moed voor Gryffindor. maar ook de wil om je te bewijzen en dat wijst weer naar Slytherin.' pap kijkt hoopvol. 'Gryffindor!' schreeuwt de hoed opeens. ik krijg een grote glimlach op mijn gezicht. nu zit ik bij Ron, Hermione en Harry op de afdeling! op mijn vaders gezicht staat een mengeling van teleurstelling en herkenning. ergens zie ik ook een beetje trots. zonder nog iets te zeggen laat hij mijn koffers verdwijnen en pakt hij de zorteerhoed uit mijn handen. hij opent zonder iets te zeggen de deur van zijn kantoor. snel glip ik langs hem de gang weer op. hij sluit de deur en loopt de gang uit. snel volg ik hem door alle gangen om uiteindelijk weer in de greathall uit te komen. hij opent twee gigantische deuren. we lopen nu een grote zaal binnen met 4 lange tafels. achter elke tafel hangt een soort vlag met het dier van de afdeling erop. pap geeft me een duwtje richting de tafel van Gryffindor. zonder verder nog iets te zeggen loopt hij naar de tafel waar de leeraren zitten. hij legt de zorteer hoed op de kruk voor de tafel en gaat dan op een lege stoel zitten. ik merk nu pas dat iedereen me aan zit te staren. snel loop ik naar de tafel van Gryffindor en ga naast Ron zitten. ik kijk nog een keer om naar mijn vader maar hij keurt me geen blik meer waardig....

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen