26
De volgende dag hebben we een dagje vrij, geen school, geen opdracht. En niet dat ik zo’n ochtend mens ben ofzo, maar ik was toch aardig vrolijk. Ik bedoel ik had mijn echte vader gevonden!
Huppelend loop ik naar beneden. Harry zit op de bank. ‘Harry?’. ‘uhu’. ‘Als jij zijn peetzoon bent, zijn we toch eigenlijk een soort van stief broer en zus?’ zeg ik vrolijk. Harry kijkt even bedenkelijk maar knikt dan. ‘ja, zoiets..denk ik’ en hij grinnikt even. ‘Cool’ zeg ik en ik draai me om en huppel veder, op weg naar The Great Hall. En daar is het wit blonde haar van Malfoy. ‘Heey, Malfoy!’ roep ik vrolijk en ik glimlach, zelfs hij kon mijn humeur niet verpesten. Hij kijkt me raar aan maar zwaait dan toch, maar hij blijf triest kijken. Ik stom met huppelen ‘tis er met jou?’ en ik por hem in z’n zij. Hij glimlacht even kort en mompelt iets wat ik totaal niet kan verstaan. ‘zeg, als je wil dat ik je versta moet je wel iets duidelijker praten’ zeg ik alsof ik tegen een klein kind praat. ‘je bent leuker als je vrolijk bent’ zegt hij terwijl hij flauw glimlacht, en met een lichte blos op zijn wangen. Snel sluit ik mijn mond als ik erachter kom dat die letterlijk was opengevallen. ‘okee..’ zeg ik langzaam. Malfoy draait zich snel om en loopt weg. ‘well, that was awkward’ mompel ik terwijl ik me ook weer omdraai richting The Great Hall. Oké, vrolijk denk ik bij mezelf. En ik begin weer te huppelen net of er niets was gebeurt. In The Great Hall, ga ik naast George zitten. ‘Haaii, George, waar is Fred?’ vraag ik terwijl ik kijk of er iets lekker op talfel staat. ‘die is op date’ zegt hij terwijl hij met z’n wenkbrauwen wiebelt. ‘ok’ en ik pak een appel en begin te knabbelen. ‘hoe wist je dat ik het was?’ vraagt hij opeens. ‘je stem is ietsjes lager’ zeg ik terwijl ik mijn schouders ophaal. Hij trek tij wenkbrauwen op. Ik grinnik ‘je doet wel veel met je wenkbrauwen hé?’ hij grinnik even en doet weer een wenkbrauw wiebel. Ik schud even met mijn hoofd en neem een grote hap. ‘een je echt zo weinig’ vraagt hij met een opgetrokken wenkbrauw. Ik grinnik ‘eet jij echt zo veel?’ vraag ik terwijl ik ook een wenkbrauw overdreven optrek. Hij gniffelt even en draait zich om naar Leo die op zijn schouder tikte. Dus sta ik op en besluid even naar buiten te gaan, als ik buiten ben gooi ik mijn appel weg en begin een ballet oefening te doen, thuis was ik diehard ballet danseres toch? . Ja dus hier ook, Allen dan minder… ‘okee, ik moet stoppen met deze gesprekken in mijn gedachten..’ mompel ik.
Als ik nog een paar oefeningen heb gedaan. Ga ik zitten bij het water. En gooi grassprietjes in het water. Als ik een tijdje zit verschijnt er een roodharige reflectie in het water bij. ‘hoi’ mompelt hij, ‘Hoi George’ zeg ik terug. ‘hoe wist je dat ik het was?’ en hij kikt me fronsend aan. ‘je stem is langer dan die van Fred’ leg ik uit. ‘kun je dat horen?’ vraagt hij verbaast. ‘ja, ik kan dingen van 10m horen als ik zou willen’ ik weet niet waarom ik dit aan hem vertelde, ik vertrouwde hem. ‘wow, gaaf’ zegt hij vrolijk. ‘en vervelend’ mompel ik. ‘hoezo?’ vraagt hij met op getrokken wenkbrauwen- hoe kan het ook anders- ‘nou als het geluid te hard word wil ik nog wel een flauwvallen’ zoals je waarschijnlijk wel hebt meegekregen..’. ‘aha’.
‘GEORGEEE!!!’ hoor ik Fred roepen in de verte. ‘je broer zoekt je’ zeg ik terwijl ik mijn ogen sluit en languit ga liggen. ‘echt? Bedankt!’ en hij staat op en rent richting het kasteel.
Als ik zo’n 20 minuten lig sta ik op en begin langzaam terug te lopen richting het kasteel.
Snel loop ik naar The Great hall en ga naar George zitten. ‘hee-ww’ mompelt hij met volle mond. ‘hoi!’ zeg ik opgewekt terug. ‘wawom zow bwij? ‘ vraagt hij. Ik grinnik even. ‘omdat: ….weet ik eigenlijk niet.’ Zeg ik terwijl ik meself die zelfde vraag stel, waarom zo vrolijk?
‘misschien omdat ik mijn echte vader heb gevonden’ zeg ik, terwijl me te binnen schiet dat ik een brief aan mijn moeder zou schrijven. George wil net iets zeggen als ik opsta ‘moet even een brief schrijven!’ zeg ik nog vlug. Snel ren ik alle trappen op, als ik in de slaapzaal ben pak ik een veer en papier en begin met schrijven:
Hooi mam,
Ik wilde even zeggen dat alles goed met me gaat, ik hoop ook met u?
Ik heb best veel mee gemaakt, en het spijt me dat ik zo weinig schreef… had het druk met Harry en nog George, die me stalken, haha, of misschien we andersom…lang verhaal.
Hoedanook, ik heb de enige echte Sirius Black ontmoet, haha. Maar u had gelijk hij is super aardig!
En hoe gaat het met Tijger en Cleo? (mijn 2 katten)
Zie u in de vakantie!
Liefs Blaire.
Tevreden stop ik de brief in een envelop en loop naar de uilenvleugel, snel pak ik Hedwig, van Harry mocht ik haar lenen, en geef haar de brief. ‘naar mama toe’ mompel ik. Meteen vliegt Hedwig weg.
Snel loop ik terug als ik Malfoy zie staan. Awkward, zins de laatste keer dus loop ik zonder hem een blik waardig te gunnen, veder naar de Common Room.
Als ik aankom zit er niemand, aangezien iedereen nu aan het eten is. Ik had totaal geen honger dus besluid ik naar bed te gaan.
Reageer (3)
snel erderr
1 decennium geledensnel verder!
1 decennium geledenoelala ik heb het gevoel dat er iets spannends gaat gebeuren ^^
1 decennium geleden