25
maar Q doet raar..
hoedan ook Hier weer een stukjuhhh!
ik en mn vriendin hebben t weer 'goedgemaakt'
xx
Zo gezegd zo gedaan, om 10 uur precies loop in richting de Common room, als ik daar aankom staan Harry. ‘hoi’ mompel ik. ‘Hee’ mompelt hij terug.
‘dus wat gaan we doe -‘. Opeen verschijnt er een gezicht in de openhaard. Ik kan een gil nog net onderdrukken. ‘Sirius’ zegt Harry en hij glimlacht breeduit . ‘Dus Harry, je maakt je zorgen om.. wie is dat?’ vraagt het gezicht, van dus blijkbaar Sirius. Ik slik. Mijn vader, waarschijnlijk dan. Als ik het gezicht beter bestudeer, vind ik een gelijkenis met zijn ogen en de mijne. ‘Dat is Blaire Willows’ zeg Harry. Sirius ogen worden zo groot, dat ik het gevoel heb dat ze er straks uit vallen. ‘Willows als in, Marie Willows?’ vraag hij voorzichtig. ‘Ja.. Meneer?’ mompel ik uiteindelijk. ‘Hoe gaat het met haar?’ en hij kijkt me nieuwsgierig aan. Het gaat goed, maar ze mist.. u.’ en het was niet gelogen, mam zij dat ze haar vriend erg miste. Sirius kijkt even bedroeft maar begint dan weer met praten ‘je lijkt sprekend op haar meisje, behalve je ogen die lijken op die van..’ het blijft stil en ik word en zenuwachtig van dat hij me blijft aanstaren dus wend ik mijn blik af. ‘dat kan niet’ hoor ik hem mompelen. ‘ben jij?’ vraagt hij. En ik ijk op hij kijkt nu eerder nieuwsgierig dan verdrietig , en ook nog een soort van.. trots?
‘Hooi pap’ zeg ik terwijl ik er een klein glimlachje uit pers. Hij kijkt nu eerder in de stemming om rondjes te gaan springen dan boos, of verdrietig te zijn. ‘leuk je te ontmoeten meisje’
zegt hij als hij weer een beetje normaal kon kijken. Ik grinnik even ‘ook leuk u te ontmoeten pap.’ ‘ehhm, Blaire, ik wil niet rottig doen maar zou ik even allen met Sirius mogen praten?’ vraagt Harry. ‘ Tuurlijk Harry.’ Ik sta op en draai me om. ‘dag pap!’. ‘dag meisje’ roept hij nog en ik glimlach. Als ik de trap op loop hoor ik Harry en Sirius nog even praten ik vang iets op van: ‘ ze was mijn vriendin’. ‘was? Je bent net je vader James..net je vader.’ De rest kan ik niet meer horen.
Als ik aankom in de slaapzaal slaap Hermelien al. Snel maak ik me klaar, en ook ik val al snel in slaap.
Reageer (2)
bij mij doet quizlet ook raar...
1 decennium geledensnel verder!
bij mij doet Q ook raar echt niet fijn maar snel verder !!
1 decennium geleden