24
Snel loop ik de hal op, als ik al een tijdje loop hoor ik een stem ‘Als je Potter zoekt moet je hier de hoek om’. Snel draai ik me om, Malfoy.. hoe kon het ook anders.
‘En waarom zou ik naar jou luisteren.’ Zeg ik terwijl ik me alweer omdraai. ‘omdat je wilt weten wie je echte vader is’ zegt hij onverschillig. Meteen draai ik me om. Ik weet dat ik mijn echte vader niet ken, mijn moeder had me ooit verteld dat haar vriend haar had verlaten en toen nooit meer gezien had, daarom had ik mijn moeders achternaam gehouden. Maar ik hield me van de domme. ‘waar heb je het over Malfoy’ snauw ik. ‘je weer dondersgoed waar ik het over heb’ grijnst hij. ‘Als ik heen ga, vertel je het dan?’ vraag ik wantrouwend. ‘je hebt mijn woord.’ En hij steekt grijzend twee vingers in de lucht. En zo dom als ik ben loop ik op mijn hoede de hoek om waar ik Harry aantref, Zoenend. Met Cho… En gek genoeg, vind ik het niet zo heel erg, ik denk dat ik Harry al een tijdje niet meer zo leuk vond maar het niet wilde toegeven. Eerst was ik van plan om te schreeuwen, maar dat leek me ietsje beschamend dus loop ik langzaam weer terug richting Malfoy . ‘zeg op’ snauw ik in zijn gezicht. Hij brengt zijn hooft richting mijn oor een fluistert ‘Sirius Black’ en omdat hij zo dicht zij mijn gezicht komt loopt er een rilling over mijn rug, en niet zo’n fijne rilling ben ik bang. Snel draai ik me om en ren weg. ‘dank je’ roep ik nog terwijl ik een blik over mijn schouder werp.
Al 30 minuten staar ik naar het vuur als Harry binnen komt. Snel ga ik staan en geef hem een knuffel ‘jij en Cho zijn schattig samen’ zeg ik zacht. Zijn ogen worden groot en hij wil wat zeggen. ‘nee, het is goed’ zeg ik snel. ‘maar ff een vraag, ken jij toevallig een of andere Sirius Black?’. Zijn ogen worden mogelijk nog groter. ‘hoezo?’ vraagt hij iet wat schuw.
‘nou, ik heb van Mal -.. iemand, gehoord dat er een kans is dat hij mijn vader is’ fluister ik.
Hij is stil. ‘vanavond 10 uur hier in de Common room’ zegt hij en hij loopt richting Ron en Hermelien.
Reageer (2)
Harry, je bent echt zoo'n *****!
1 decennium geledensuc6 met je vriendin, het komt vast goed
snel verder!
Oehh spannend ^^
1 decennium geleden