Introduction III
Roos
Ik ga met mijn hand door mijn zwarte haar. Malou lacht en Flo en Lotte beginnen na een tijdje ook te lachen. 'Leuk grapje!', zegt Malou na een tijdje gelachen te hebben. 'Dat was geen grap, dat was bloedserieus?' 'Lieverd waarom zouden wij vrijwillig naar de hel gaan?', zegt Flo terwijl ze een glas uit de kast pakt. 'We kunnen ze afkraken. Dat is leuk toch?' 'Weetje, dit doet me denken aan die verhalen op internet waarin meisjes een fictief persoon laten daten met een celebrity.', merkt Flo op. 'Straks gebeurt dat met ons.' Malou's gezicht vertrekt. 'Dat zijn maar verhalen.', zegt Lotte met een glimlach. 'Titanic was ook maar een verhaal, maar die boot zonk echt.', horror verschijnt op het gezicht van Flo. 'Lieverd, dat is een slechte vergelijking.', zegt Malou. Ze kijkt naar het lege glas dat voor haar staat.
'Waarom heb jij eigenlijk die kleding aan.' 'Dat ding van hun is morgen en ik ga echt niet als mezelf. Ik heb een reputatie hoog te houden.', zeg ik terwijl ik kijk naar mijn veel te roze kleding. 'Oja, ik hoorde Sanne erover praten.' Lotte schenkt wat appelsap voor zichzelf in. 'Ik haat haar!' Flo's stem klinkt geïrriteerd. 'Whatever, dus jullie gaan mee?' Ze kijken me alle drie aan. Flo haalt haar schouders op. 'Waarom ook niet, verkleden is leuk. Heb je roze haarverf, ik heb dat altijd al een keer willen proberen.' 'Jij wil roze plukjes?' 'Nee, ik wil dip dye.' 'Ik heb geen roze, ik haat roze. Ik heb wel bordeau.' Flo haalt haar schouders op. 'Oké.' Malou kijkt me nogsteeds calculerend aan. 'Is dit echt geen grap?' Ik schud mijn hoofd. Ze knijpt op de brug van haar neus. 'Ugh, fine. Ik heb morgen toch niets te doen.' Ik kijk naar Lotte. Lotte glimlacht. 'Het wordt vast we leuk.'
Een last verdwijnt van mijn schouders. 'Jullie zijn echt geweldig.' 'Ik doe jullie make-up wel, jullie kunnen er toch niks van.', zegt Flo enthousiast. 'Hé, dat is niet aardig!', zegt Malou die een Rafaello naar haar gooit. 'Vrienden zijn toch eerlijk tegen elkaar.', zegt Flo lachend. Flo richt zich op mij. 'Hoe oud is jouw broer.', vraagt zij serieus. 'Te oud voor jou.', zeg ik met een frons. 'Liefde kent geen leeftijd.', zegt Flo dromerig. 'Heeft hij een vriendin?' Ik zet mijn hoofd in mijn handen. Oh God. 'Wat gaan we nu doen?', vraagt Lotte. 'Ons voorbereiden op de hel.' 'Zo ken ik je weer.', zegt Malou.
Reageer (2)
ABO snel door! x
1 decennium geledenArme mainatreet ze zijn juist suuuper vooral Rein
1 decennium geleden