Introduction II
Lotte
Samen met Malou loop ik naar Roos thuis. 'Waarom denk je dat Roos ons zo gauw nodig had?' 'Ik weet het niet, maar het klonk ernstig.', zeg ik wanneer we haar straat in lopen. 'Denk je dat Flo er al is?', vraag ik. Malou giechelt. 'Flo is waarschijnlijk nogsteeds haar mooiste pyjama aan het uitzoeken.' Ik lach met Malou mee. 'Waarschijnlijk heeft Roos niets te doen en heeft ze ons daarom gevraagd te komen.', zegt Malou. Haar bruine haar zit alweer in een staart. 'Waarom doe je je haar nooit los?', vraag ik nieuwsgierig. 'Ben jij de nieuwe Flo?', vraagt Malou geamuseerd. Ik lach.
Bij Roos haar voordeur staan we stil. Malou drukt ongeduldig op de bel. Na ongeveer één minuut wordt de deur opengedaan. Roos kijkt stralend. Als een engeltje, wat nogal raar is, omdat Roos geen engeltje is. 'Willen jullie misschien wat cake? Een beetje thee?' Malou kijkt sceptisch. 'Wat gebeurt hier?' 'Niks, ik heb Rafaello's, die vind jij toch zo lekker Lotte?' Ze pakt mijn hand en trekt me mee naar de woonkamer. 'Heeft iemand je vergiftigd?', vraagt Malou met grote ogen. 'Oh doe nog niet zo gek.', zegt Roos, nogsteeds met een glimlach. 'Wij zijn vriendinnen toch?', vraagt Roos met een grote glimlach. Ik kijk Malou aan. Ze haalt haar schouders op en loopt achter ons aan naar de keuken. 'Ja.', zeg ik met een aarzelende glimlach. 'Het is echt leuk om vriendinnen te hebben.', zegt Roos. 'Je glimlach maakt me een beetje bang.', zegt Malou. 'Oh Malou! Jij bent echt grappig.', zegt Roos giechelend. 'Lotte, pak een Rafaello.' Ik pak een heerlijk stukje hemel en haal het uit de verpakking. Roos haar haar is vandaag erg stijl, en haar blauwe plukken zijn weg. 'Je hebt je haar geverfd en gestijld.', merk ik op. Roos speelt met haar zwarte haar. 'Vinden jullie het leuk?' De enge glimlach is nogsteeds op haar gezicht. Op dat moment gaat de bel. 'Jay doet wel open.', zegt ze terwijl ze aan haar truitje frunnikt. Haar roze truitje. Roze. 'Sinds wanneer draag jij roze?', vraagt Malou verbaast. 'Oh, dit was in mijn kast.'
'Jouw broer is echt knap.', zegt Flo, die met een zakje chips de kamer in loopt. 'Those Abs.' Als ze Roos opmerkt, blijft ze stil aan. 'Wat heb jij nou aan?' 'Vind je het niet leuk?' 'Jawel, het is iets wat ik zou dragen. Waarom draag jij dit. Heb je een weddenschap verloren? Dat is het hè?' 'Oh, jongens. Jullie denken veel te veel na.' Roos loopt naar de koelkast. 'We zijn vrienden toch?' 'Uhh? Duh! Ik ga niet voor zomaar iemand make-up loos de deur uit.' 'Jullie zijn echt lief, goede vrienden, vrienden steunen elkaar toch?' 'Wat heb je gedaan?.', vraagt Malou. 'Niets, niets! Chill.' Malou kijkt haar fronsend aan. 'Ik dacht, een leuk avondje, met mijn beste vriendinnen, gezellig Twilight kijken.' 'Jij haat Twilight, wat heb je gedaan?', vraagt Flo. Ik sabbel rustig op mijn Rafaello. Mijn bril is een beetje vies.
Roos gaat glimlachend op het aanrecht zitten. 'Gister zat ik op Youtube.' We kijken haar vragend aan. 'Mijn moeder zag naar wat ik keek.' 'Dus?' 'Ze heeft een soort van concertkaartjes voor me gekocht, voor ons eigenlijk.' 'Is het One Direction?', vraagt Flo enthousiast.' 'Nee, geen One Direction.' Malou en ik kijken haar vragend aan terwijl Flo een beetje sipjes weg kijkt. 'Het wordt echt gezellig met z'n vieren. Mijn moeder brengt ons en haalt ons op. En jullie kunnen hier slapen. En hele dag met z'n allen.' Ze slikt. 'En dan naar MainStreet.'
Er zijn nog geen reacties.