23
Langzaam open ik een van mijn ogen, een vel wit licht schijnt in mijn oog dus knijp ik heb meteen weer dicht. ‘Blaire, ben je wakker?’ hoor ik een stem bezorgt vragen.
Wacht, dat was de stem van Malfoy! Waar waren Harry en de rest?!
Meteen zit ik rechtop. ‘waar zijn Harry, Hermelien en Ron?!’ vraag ik nogal luid.
‘ook hallo..’ mompelt Malfoy ‘ik heb wezel en die Mudblood al de hele dag niet gezien, en Potter maakt zich klaar voor de 2e opdracht..’. ‘praat niet zo over mijn vrienden!’ snauw ik.
Snel sta ik op, en verbasent wekend doet het geen pijn, snel loop ik naar Mvr Plijster ‘mag ik gaan.’ Vraag ik smekend. Ze kijkt me onderzoekend aan maar geeft dan toch toe ‘vooruit’ en ze maakt een gebaar dat ik weg mag. Dankbaar glimlach ik. Met een rap tempo kleed ik me om achter het gordijn en snel de ziekenzaal uit, Malfoy achterlatend. Waarom was Malfoy überhaupt bij me op bezoek? Boeiend.
Snel rende ik door naar het meer.
Aangekomen staat iedereen te kijken, naar de kampioenen die de gevangen moeten bevrijden.- daar waren Hermelien en Ron dus -. Snel loop ik naar Perkamentus. ‘Professor?’ vraag ik. ‘o hallo Blaire, ik hoop dat je het begrijpt maar je bent gediskwalificeerd’ en hij kijkt me glimlachend aan, alsof hij weet dat ik het niet erg vind. ‘ja professor ik begrijp het’ zeg ik met een big smile.
Opeen hoor ik gejuich Harry komt boven met twee mensen, snel ren ik naar Harry ‘goed gedaan’ en ik geef hem een kus op zijn wang. ‘dank je.., Wacht?!’ ‘Blaire!’ zegt hij vrolijk ‘je bent er weer.’ Ik grinnik even. ‘ja, i’m back bitches!’ Harry grinnikt even. ‘niet dat jullie bitches zijn’ en ik kijk even onschuldig. Harry grinnikt. ‘en nu? Moet je deze opdracht nog doen?’ Harry en ondertussen ook de rest kijken me nieuwsgierig aan. ‘ik ben gediskwalificeerd’ mompel ik. Meteen beginnen mensen te fluisteren.
Harry en Hermelien steken hun duimen op, en ik glimlach.
Als we terug in het kasteel beginnen we met eten als Hermelien opeens vraagt waar Harry is.
Als ik om me heen kijk zie ik dat Harry er inderdaad niet is. ‘ik ga wel even kijken’ zeg ik.
Reageer (2)
he's gone!
1 decennium geledensnel verder!
oeh snel verder!
1 decennium geleden