"Nee, niet Laura." Het is Rein, ik hoor het duidelijk aan zijn stem. Ik hoor gelach. Daan is er ook. Ik haal zijn handen voor mijn ogen vandaan en draai me om. Rein loopt weg en ploft op de bank. Rein die vind me echt niet leuk. Ik ga op de grond zitten en zet mijn bed in elkaar. Terwijl we over van alles en nog wat praten heeft Laura nog geen woord gezegt. Ze zit de heletijd op haar mobiel. Ik open twitter en zie allemaal liefdes tweets van Laura. "Ik zit tegenover me droom jongen." en "Ik zal hem krijgen, en jij niet." Ik kijk wie tegenover Laura zit. Vind ze Rein leuk? En wie zal hem niet krijgen? "IRIS!" roept Daan hard. Ik schrik op uit mijn gedachten. "Oh, ja sorry wat is er?" lach ik. "Je was even weg van de wereld volgens mij." Ik lach, Daan is lief, grappig en leuk, maar Rein is echt speciaal voor me. Dat is hij altijd al geweest en nu ik hem beter ken, is hij de speciaalste persoon op de hele wereld.
Als ik mijn bed in elkaar heb gezet zet ik hem goed neer. Ik haal mijn matras van beneden en leg hem op mijn bed. Ik plof neer. Iedereen zit op z'n mobiel. Ik zie Laura de heletijd naar Rein kijken. Er komt een klein beetje jaloezie naar boven. Ik zie dat ik 2 berichten heb ik een groepswhatsapp. Ik open whatsapp en lees ze. Daan heeft een groep aan gemaakt met Rein en ik. "HEY!" zegt Daan. Rein stuurt een plaatje van een kip. Ik begin hard te lachen. Daan, Rein en Laura kijken me raar aan. Het is al donker in de kamer. Ik zie ze niet meer goed. Ik doe mijn mobiel in mijn broekzak en Rein komt opeens naast me zitten. Ik kijk hem aan en glimlach. Hij glimlacht verlegen terug. Hij pakt mijn hand, ik leg mijn hoofd op zijn schouder en zo zitten we een tijdje.
Na een kwartier begint Daan weer te praten. We praten ongeveer tot 4 uur 's nachts. Laura heeft heel weinig gezegt, waarschijnlijk alleen wat gelachen. Daan en Rein stappen uit het raam. Laura en ik vallen meteen in slaap.

Ik word wakker door mijn moeder die naar boven kwam lopen. "Het is 11 uur, Iris kom je mee?" Laura en ik staan op. Ze pakt haar spullen bij elkaar en loopt zonder doei te zeggen de deur uit. Ik eet een broodje en poets mijn tanden. Mama en ik stappen in de auto en rijden naar de ikea. Als we eindelijk bij de ikea zijn kom ik iemand tegen die ik liever niet had willen tegen komen..


Zijn jullie benieuwd wie Iris tegen komt?
Doe een gok en win van ons een promoot.

ps. De persoon die Iris tegenkomt is nog NIET eerder in het verhaal tegen gekomen.

Reageer (6)

  • KusxJanneke

    Uuhh haar stalker? $=

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen