Part 5.
'2 berichten in 2 gesprekken.' ik open whatsapp. Een bericht van Rein. Ik voeg hem toe aan mijn contacten en reageer. "Heee Reintje! x" Ik lees het andere bericht van Laura. "AAAH OMG IK KWAM DAAN TEGEN, IK KOM NU NAAR JE TOE OKE? OMG OMG!" ik lach, wat een Laura-opmerking. Ik reageer. "JAA KOM NU. MIJN SPULLEN ZIJN ER!" Ik krijg het koud en zie dat het raam nog open staat. Ik loop naar het raam toe en sluit het. Ik pak uit de kast mijn mainstreet sweater die ik net nieuw heb. Hij zit zo lekker warm. Ik plof op de bank. Ik praat met Rein over van alles en nog wat. Als ik net lekker zit gaat de bel. Mama doet hem wel open. 1 minuut later gaat de bel nog een keer. Ik leg mijn mobiel op de bank neer en ren de trap af. Ik open de deur en daar staat Laura met een pretface. Ik schiet in de lach want het ziet er echt hilarisch uit. We lopen naar de keuken, daar is mama druk bezig met alles schoon te maken. Ze kijkt om. "Och lieverd, wil je alsjeblieft boodschappen halen? Er is hier vlakbij een supermarkt." Ik kijk Laura aan en ze knikt. "Oke, wat moeten we halen?" Mama geeft een boodschappenlijstje mee en wat geld.
We stappen op onze fiets, en fietsen naar de supermarkt. Ik glimlach en denk aan Rein. "SHIT!" roep ik. Laura kijkt me geschrokken aan. "Ik had hele gesprekken met Rein op whatsapp, maar mijn mobiel ligt nog op mijn kamer. Straks denkt hij dat ik hem niet mag, of dat ik hem negeer?!" Laura kijkt me aan. "Tuurlijk niet! Hij kan zo naar je raam lopen en naar binnen kijken, dan ziet hij je mobiel liggen en dan weet hij dat hij je niet negeert, zo simpel." De wijze woorden van Laura doen me goed. Als we bij de supermarkt zijn, zetten we onze fietsen tegen de muur en doen ze opslot. We lopen naar binnen en pakken alles wat op het lijstje staat. We lopen met 4 tassen naar buiten. Ik zet de tassen op de grond en steek de sleutel in het slot. Ik zeteen tas in mijn mand voorop en de andere achterop. Laura doet precies hetzelde en dan fietsen we terug naar mijn huis. We zetten on ze fietsen voor het huis en gaan naar binnen. "We zijn er weer!" roep ik. Ik hoor wat gemompel. Laura en ik zetten de tassen op de tafel en lopen naar mijn kamer. Als we binnen komen schrikken we. "Wat doen jullie nou weer hier?" roepen Laura en ik tegelijk.
5 RT's is verder.
Zeg even wat je er van vind !
Reageer (1)
suuuuuper leuk! maar ga snel verder ahha kan niet wachten geen geduld enzo.
1 decennium geledenxo