Ik word helemaal rood, dat voel ik. Laura staat nog steeds te lachen en ik kijk haar boos aan. Ik schiet in de lach. Ik kan niet boos zijn, het kan gewoon niet. Als we zijn uitgelachen hoor ik de bel. Ik ren naar beneden en doe de deur open. "Oma, Opa!" roep ik en ik omhels ze. Wat heb ik hun gemist zeg. Ik had nooit verwacht dat zij zouden komen. Even later komt Laura naar beneden gelopen. Ik stel Laura en opa en oma aan elkaar voor. Ik loop naar de woonkamer waar mama in haar oude kleren staat. "Hey! Vader, moeder!" roept ze vrolijk en ze omhelzen elkaar. "Wat komen jullie eigenlijk doen?" "We komen helpen met klussen, jullie kunnen dat niet alleen." Ik lach, dat is super lief van opa en oma. Ik hoor mijn mobiel zachtjes afgaan. Ik voel in mijn broekzak. Waar is mijn mobiel? Ik ren naar boven en ben net telaat. Ik bel het numer terug terwijl ik ondertussen naar beneden loop.
"Hallo, met Verhuis bedrijf Kochjes." "Hallo met Iris Rodenhuis." "Is jou moeder ook thuis?" "Ja, heeft u een momentje? Ik zal haar even roepen."
Ik ren de trap af en loop naar mama toe. "Telefoon." Ik geef mama mijn mobiel en klets nog even met Opa en Laura. "Oke, tot straks, dag!" mama geeft mijn mobiel terug en ik stop hem in mijn broekzak. Ze begint te vertellen. "Vandaag komt de verhuiswagen al. Ik kijk haar verbaasd aan. "Vandaag?" "Ja, als de vrachtwagen er is zet ik alle onnodigen spullen in de kelder of garage. Iris, jou spullen kunnen wel naar boven. Je hoeft nog een paar nieuwe spullen en je moet nog verfen." Ik knik, het zal wel.

Ik loop naar boven met Laura en we gaan op de vensterbank zitten. "We kunnen vanavond ook wel hier slapen?" zeg ik. Ik ben liever hier, thuis, vlakbij Rein. Laura knikt. "Jaa! Doen we!" lacht Laura. Ik zet een muziekje op, ik wil echt weer dansen. Ik heb al weken niet meer gedanst door de scheiding van papa en mama en de problemen op school. "Ik moet je wat laten zien Lau! Mijn nieuwe dans stukje." De muziek begint en ik ga helemaal los. Ik maak en draai en spring. Ik maak bewegingen met mijn armen en benen tegelijk. Ja, dansen is mijn leven. Ik dans en Laura beoordeeld, een soort van 'Everybody Dance Now.' Als ik klaar ben begint er iemand zacht te klappen. Ik kijk Laura aan maar zij klapt helemaal niet.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen