Part 2.
Na een paar minuten uit het raam te hebben staan kijken doe ik het raam open. Ik heb het bloedheed gekregen van de warmte hier. Morgen komen de meubels en ik moet mijn kamer vanavond al af hebben. Muren verfen doe ik een andere keer wel. Ik pak mijn mobiel uit mijn tas en steek hem in mijn broekzak. Ik loop naar beneden. "Mam, mag ik de stofzuiger even lenen?" vraag ik. "We hebben geen stofzuiger. Die zit in de verhuiswagen." antwoord ze rustig. Lekker dan, nu kan ik helemaal niks doen. "Ik ga wel naar Laura." Ik ga naar buiten en zoek Laura's huis. Ik ben er al eerder geweest dus ik herken het huis wel. Ik heb het gevoel alsof ik rondjes aan het lopen ben, maar dat maakt niks uit. Ik zet mijn zonnebril op en lees mijn whatsapp. Een bericht van Laura. "Ben je er al?! xxx." Ik antwoord terug dat ik bij een bankje sta en een grote boom. Ik ga even op het bankje zitten en even later zie ik Laura naar me toe komen rennen. Ik spring op en ren naar haar toe. "LAURA!" gil ik. We geven elkaar een knuffel. "Mag ik je stofzuiger lenen?" vraag ik. Laura kijkt me raar aan en schiet in de lach. Ik lach mee, ik snap wel dat het zo raar klinkt. Als we zijn uitgelachen zijn halen we de stofzuiger op en lopen terug naar mijn huis. Als ik Laura een rondleiding heb gegeven gaan we naar mijn kamer. "Wauw! Het is mooi, maar stoffig." lacht Laura. Ik zet de stofzuiger aan en begin de kamer te stofzuigen. Tsjee, wat een werk. Als ik klaar ben met stofzuigen breng ik de stofzuiger naar beneden. Ik pak alvast een paar dozen die we mee hadden genomen in de auto. Ik til de dozen samen met Laura naar boven. Ik zet de dozen in een hoekje neer bij de trap. Samen gaan we op de vensterbank zitten. We praten over van alles en nog wat. "Wat ga je eigenlijk verfen?" vraagt Laura. Ik sta op. Ik wijs een stukje muur aan. "Deze doe ik licht groen en de rest van de muren doe ik wit." Laura knikt. "Leukk!" roept ze. Ik glimlach. Ik denk aan mainstreet, en Rein. Ik ben gewoon vlakbij Rein. Opeens gilt Laura, ik schrik op uit mijn gedachten. "REIN REIN, OMG OMG, JE WOONT ACHTER REIN!" gilt ze. Ik ren naar het raam toe en kijk bewonderend naar Rein die in de kamer staat. Rein kijkt mijn kant op en kijkt me lachend aan. "Uh, Iris. Je staat met je mond open." lacht Laura hard. Ik schrik op uit mijn gedachten. Ik schaam me dood.
Er zijn nog geen reacties.