Ik ben nog nooit zo moe geweest na een weekend. Maar het was super grappig & gezellig!
71.

Luke, Luke’s ouders en jij hebben net een grote kathedraal bezocht in Madrid. Het is een prachtige stad met veel bouwstijlen. De kathedraal was zo groot. Zoiets heb je niet eens in San Diego.
Jullie zitten in een lunchrestaurantje bij te komen. Het lange lopen en staan heeft je moe gemaakt. Je zit naast Luke, die over het nieuwe seizoen American football praat.
Er komt een serveerster aan met een bomvol dienblad. Je snapt niet hoe ze het allemaal kan dragen op één arm. Ze deelt de dingen uit.
‘Wat heb jij?’vraag je aan Luke. Je prikt in zijn taartje.
‘Hé, wat doe je?’ hij lijkt verontwaardigd
‘Ik wil proeven wat jij hebt,’zeg je alleen maar.
‘Dan zeg je dat en dan leg ik je wat op je schoteltje.’ Luke gaat gedisciplineerd te werk en presenteert een stukje van zijn taart op een apart schoteltje.
‘Ik kan toch prima gewoon wat..’
‘Maar dat hoort niet, June,’fluistert Luke je in.
Je zucht.

*NickPov
‘Wat zullen we eens gaan doen?’zucht Miley.
‘Hoezo? We zitten hier toch prima te kletsen?’ Je kijkt haar aan.
‘Ik wil iets doen. Iets beleven.’
‘Oh, ok. Nou, we kunnen naar de markt gaan. Of naar het bos,’stel je voor.
Miley lacht. ‘Nee, je denkt toch niet dat ik zoiets ga doen.’ Ze spreekt het raar uit. Met de klemtoon op zoiets, alsof ze ervan walgt.
Je slaat je ogen ten hemel. ‘Wat wil je dan?’

*JunePov
Je zit op je kamer, terwijl Luke onder de douche staat. Zijn mobiel gaat. Je zucht. Waarom gaan die mobieltjes steeds als de persoon zelf onder de douche staat?
Je staat op en bekijkt wie er belt. Ene Evelyn. Nu ben je benieuwd.
‘Hi, met June.’
‘Oh, eh, hi June. Eh, is Luke er ook?’vraagt ze helemaal in de war.
‘Nee, op dit moment niet. Met wie spreek ik?’
‘Eh, met Evelyn.’
‘Ik heb Luke nog nooit over jou gehoord.’
‘Nee? Oh. Nou, ik hem wel over jou.’
‘Aha.’ Je bent niet van plan om aardig te gaan doen. Je wantrouwt haar.
‘We zijn vrienden van school.’
‘het is nu vakantie, hoor.’
‘Ja, ja. Ik wilde hem alleen wat vragen. Maar, .. Zeg maar dat ik gebeld heb.’
‘Ok.’
‘Eh, nou. Doei,’zegt ze met een piepstemmetje.
‘Dag Evelyn,’zeg je kortaf.
Je fronst en staart naar Luke’s mobiel. Wie was dat?

*NickPov
Je zit op een bankje langs de rivier en staart over het water. Je hoort je mp-4 een liedje spelen die je nu beter niet kunt luisteren..
‘'Cause I will be, I will be
The one who's there when your world’s asleep
And when you wake and if you break
I won't be far, wherever you are

Brought me back to life
Lit my sky on fire
Opened up my eyes
I will be,’speelt
hij. Je slikt en staat op.
Op het water zie je een klein bootje dobberen met twee oude mensen erin. Grijs, maar gelukkig. Samen tot de dood hen scheidt. Nog altijd zoveel van elkaar houdend als in het begin.
Je zucht. Je wilt met June oud worden. Leven tot het oneindige. Haar altijd aan je zijde.
Je mist haar zo erg.

Reageer (1)

  • Courage

    Een aantal mensen worden een beetje arrogant hier *kuch Miley en Luke kuch*
    :Y)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen