Anna 6
Anna
Een minuutje later komt mijn nichtje Alicia binnenlopen.
'Hey', zegt ze vrolijk.
'Hoi!', groet ik terug.
Alicia zet haar koffer neer en gaat op de bank tegenover me zitten.
'Hoe ben je eigenlijk van die muggle afgekomen?' vraagt Alicia me.
'Ik heb gezegd dat ik naar een kostschool moet.'
'En dat geloofde ze?'
Ik knik.
'Nou, beter dat je van haar af bent, het is niet goed om met muggles vrienden te zijn.'
Ik knik stilletjes. Ik weet ook wel dat je uit de familie gestoten kan worden als je vrienden bent met een muggle, of trouwt met een muggle. Dat is een schande voor de familie. Ons motto is dan ook "Toujours pur". Dat betekent "Altijd Zuiver", dus altijd volbloed.
Maar toch mis ik Louise wel.
Ze is de enige vriendin die ik heb.
Ik ben natuurlijk nooit naar een muggle school geweest, dus ken ik ook geen andere kinderen.
Maar Louise en ik zijn buren dus zagen we elkaar vaak.
Het mocht wel van mijn moeder, omdat ik anders niets te doen had, maar als ik volbloed vrienden maak op Hogwarts, dan mag ik Louise vast niet meer zien.
Ik moest altijd wel heel voorzichtig doen, zodat Louise niet merkte dat ik een heks was, want bij jonge heksen en tovenaars kan je toveren zonder dat je daar zelf iets aan kan doen.
Gelukkig heb ik nooit getoverd in de buurt van Louise, dus ze heeft niks gemerkt.
Ze is nog nooit bij ons thuis geweest, want dan had ze natuurlijk onze huis-elf gezien, en allemaal andere dingen die muggles heel raar vinden, maar wij heel normaal.
Er zijn nog geen reacties.