Louise 5
Louise
Het is vandaag 1 september! De dag dat ik naar Hogwarts ga!
Ik heb aan Anna verteld dat ik naar een kostschool toe ga, en vreemd genoeg zei zij dat ook!
Ik ga haar heel erg missen, maar in de vakanties kan ik haar weer zien.
Het is druk op het station in Bristol.
Onze trein staat er al. We lopen er snel heen en stappen in. Het is heel druk in de trein en er zijn haast geen plekken meer vrij. We gaan snel op drie lege stoelen zitten.
Na 2 uur komen we eindelijk aan op King's Cross.
Het is er nog drukker dan in Bristol.
Zoals afgesproken staat Neville op ons te wachten bij perron 9.
' Hoi Louise!' groet hij.
Vrolijk groet ik terug.
'Omdat u een muggle bent, kunt u niet op het perron komen', zegt Neville tegen mijn moeder.
Hoezo op het perron komen? We zijn toch al op het perron?
Even later legt Neville uit dat ik door de muur tussen perron 9 en 10 moet rennen.
Wát? Door de múúr rennen?!
Neville ziet mijn geschokte gezicht en zegt dat er helemaal niets zal gebeuren, maar dat je er gewoon doorheen rent en dan kom je op perron 9 3/4.
Ik neem afscheid van mijn moeder en dan ren ik met mijn ogen dicht op de muur af.
Als ik mijn ogen open doe, sta ik tot mijn verbazing op een druk perron.
Overal zijn mensen die net zulke koffers hebben als ik, en die een uil of een kat bij zich hebben.
Op de rails staat een grote, rode trein. Op de trein staat : Hogwarts Express.
Ik kijk op mijn horloge. Het is 5 voor 11, de trein vertrekt om 11 uur.
Ik stap met mijn koffer de trein in en zoek een lege coupé.
Er zijn nog geen reacties.