Louise 4
Louise
Ik loop met Neville de drukke straat door.
We lopen een winkel binnen die vol ligt met boeken. We lopen naar de toonbank.
De winkelier vraagt: 'Boeken voor het eerste jaar?'
Ik knik en geef hem de lijst.
De man haalt de boeken op uit de winkel en legt ze op de toonbank.
Ik geef hem wat van de munten en pak de boeken.
Neville en ik lopen de straat weer op.
Ik kijk op mijn lijst. 'Ik heb nog gewaden nodig, een ketel, flesjes, een weegschaal en een toverstok', zeg ik tegen Neville.
We lopen een winkel binnen waar overal gewaden hangen.
Een vrouw meet mijn maten op en geeft me mijn gewaden.
Ik koop een ketel, flesjes en een weegschaal in een winkel met allemaal spullen voor toverdranken.
Als laatst krijg ik een toverstok.
We lopen naar een oude winkel aan het eind van de straat.
Het is een kleine winkel, met achterin kasten vol met doosjes waar waarschijnlijk toverstokken inzitten.
De man achter de toonbank ziet mij en pakt een doosje uit een van de kasten.
Hij haalt er een toverstaf uit en geeft hem aan mij. Er gebeurd niets.
Ik weet niet wat de man verwacht, want hij kijkt me vragend aan.
'Zwaai ermee!', zegt hij. Ik zwaai met de stok en een van de kasten valt opeens bijna om. 'Nee, die niet', zegt de man.
Hij geeft me een andere stok en ik zwaai er mee. Een van de ramen van de winkel gaat stuk, en ik leg de staf snel terug. De man maakt een andere doosje open en geeft de toverstok aan mij.
Zodra ik hem vast heb, voel ik een warme tinteling door mijn vingers gaan en er komen gekleurde sterretjes uit de stok.
'Heel goed!', zegt de man. 'Ebbenhout, eenhoornhaar, 31 centimeter, onbuigzaam.'
Ik geef de man 7 gouden munten en we lopen Diagon Alley weer op.
'Ik heb alles!' zeg ik tegen Neville.
'Behalve een huisdier!' zegt Neville.
We lopen naar een winkel vol met kooien met daarin allemaal dieren die ik nog nooit gezien heb. Er zijn ratten die touwtje springen, een hond met een gevorkte staart, een gigantische rode kat en een heleboel uilen.
'Wat voor dier wil je?' vraagt Neville.
Ik zie dat er ook normale dieren zijn, dus ik kies voor een kat.
Trots loop ik even later met mijn nieuwe huisdier in een kooitje over de straat. Even later zijn we weer bij de Leaky Cauldron.
We lopen het café door en staan dan weer in de drukke straat.
Er zijn nog geen reacties.