Louise 3
Louise
We komen aan bij een klein café.
Ik ben wel vaker in Londen geweest, maar dit café heb ik nog nooit gezien.
De mensen in de straat keuren het gebouwtje geen blik waardig. Het lijkt wel of ze het niet zien...
'Dit is de Leaky Cauldron, het is ontzichtbaar voor muggles', zegt Neville, alsof hij mijn gedachten had gelezen.
We stappen het café binnen. Er is haast niemand.
'Hallo Tom', zegt Neville tegen de barman.
Ik vraag me af wat we hier gaan doen, we zouden toch toverspullen gaan kopen?
We lopen het café door en komen bij een muur.
Neville tikt met zijn toverstok op de muur en mijn mond valt open. De bakstenen schuiven opzij en vormen een poort. We lopen een drukke straat op. Overal zijn winkels met toverspullen. Het is prachtig. 'Welkom op Diagon Alley!', zegt Neville tegen me.
'We moeten eerst wat geld halen, want je kan hier niet betalen met mugglegeld', zegt Neville. We lopen de straat door. Aan het einde zie ik een groot, wit gebouw.
'Dat is Gringotts, de tovenaarsbank.'
Voor de ingang staan 2 kleine mannetjes met lange vingers.
'Dat zijn kobolden, die leiden Gringotts', zegt Neville als hij mij ziet kijken naar de mannetjes.
We lopen naar binnen en komen terecht in een gigantische hal, met overal die kleine mannetjes, die blijkbaar Kobolden heten. We lopen naar een van de kobolden.
'Wij willen Mugglegeld omruilen', zegt Neville tegen de kobold.
Ik geef de kobold mijn geld en ik krijg wat gouden, zilveren en bronzen munten terug.
'Die gouden zijn Galleons, de zilveren Sickles en de bronzen Knuts, Zeventien Sickles is een Galjoen en negenentwintig Knuts is een Sickle.' vertelt Neville me.
We lopen uit het gebouw, de straat weer op.
Er zijn nog geen reacties.