Introduction
Flo
'Ik snap niet eens waarom ik moet nablijven! Het was een emergency, une catastrophe, echt, ik had een goede reden!', zeg ik terwijl ik mijn nagels vijl met mijn roze glitter vijl. Een meisje met een blauwe bril kijkt me bezorgd aan. 'Wat is er gebeurd?' Haar stem klinkt zoet en zacht. 'Dus ik liep naar buiten hè! Opeens begon het te regenen! Het weer zou mijn haar verpesten, dus ik ging natuurlijk weer naar binnen en heb gewacht tot het stopte met regenen.' Het meisje naast mij knort. Ik zucht en kijk naar buiten. Het regent weer. 'Op zulke momenten haat ik Nederland.' Het meisje met de blauwe bril kijkt me geruststellend aan. 'Het stopt zo vast wel met regenen.' 'I hope so.' Ik vestig mijn aandacht weer op het raam. 'Wie ben jij eigenlijk? Ik heb je nog nooit gezien.' 'Ik heet Lotte.' Ik vestig mijn aandacht op Lotte. 'Flo.', zeg ik met een stralende glimlach. Lotte schudt onzeker mijn hand.
'Waarom moet jij nablijven?' Lotte zucht. 'Ik heb een les gemist, omdat een klasgenoot mij als grap had verteld, dat we het eerste uur vrij hadden.' 'Wat een rotstreek! Als ik jou was zou ik hem slaan met mijn hockeystick.', zegt het meisje, dat voor mij aan een tafeltje zit, haar hoofd gebogen over een schrift. Ze draait zich om en kijkt naar Lotte en mij. 'Ik ben Malou!' 'Waarom ben jij hier?', vraagt Lotte nieuwsgierig. 'Ik heb een gemeen stukje geschreven over een leraar in de schoolkrant.', zegt ze trots. 'Was jij dat?', zegt het meisje achter mij enthousiast. 'Ik ben op zijn bureau gaan staan en heb het voorgedragen. Ik zweer, hij wou bijna huilen.' Het meisje lacht. 'Ik ben Roos.' 'Ik neem aan, dat je na moet blijven omdat je een leraar hebt beledigd?', vraag ik terwijl ik mijn vijl neerleg ik kijk achterom. Het meisje heeft zwarte krullen met blauwe plukjes ertussen. 'Nope, heb kluisjes besmeurd met graffiti.'
Op dat moment gaat Malou's telefoon af. Afgrijselijk gezang vult mijn oren. Ik duw dramatisch mijn handen om mijn oren. 'Stop alsjeblieft!' Roos kijkt vol afgunst en zelfs lieve Lotte kijkt een beetje geïrriteerd. 'Sorry, die ringtone heeft mijn zusje gezet. Zelf haat ik Mainstreet.' 'Ik vind ze ook niet leuk.', zegt Lotte met haar lieve stem. 'Mainstreet moeten ze dumpen in een tank op de oceaan samen met Justin Bieber en One Direction.', zegt.Roos met een sadistische glimlach. 'Eey! One Direction is van mij!', zeg ik beschermend. 'Maar Mainstreet en Justin Bieber mogen wel gezellig naar de oceaan van mij.'
En door deze prachtige woorden kreeg ik die dag vier nieuwe beste vriendinnen. Goodgirl Lotte, workaholic Malou, gossipqueen Flo en badgirl Roos vormen na een uurtje nablijven de beste vriendoor door een gemeenschappelijke passie: haten op Mainstreet.
Er zijn nog geen reacties.