18. Strand... of toch niet
Ik pak mijn spullen uit mijn kluisje en loop dan naar Quil. Hij is nog in het lokaal.
Als ik bij hem sta kijkt hij mij met een glimlach aan. Hij is net klaar met het gesprek met de lerares dus hij pakt zijn spullen en loopt dan naar de kantine. Daar staat de rest al te wachten.
Als Mia, Kim en Paul mij zien komen verlaat de glimlach hun gezicht.
"Ga jij ook mee?" vraagt Paul op niet al te blije toon.
Quil kijkt boos Paul boos aan. "Ja, zij gaat ook mee. Ik heb haar mee gevraagd." zegt Quil.
Embry, Jacob, Jared en Leah kijken verbaasd naar Quil en Paul.
Ik zucht. "Ik hoef niet mee hoor als het een probleem is."
"Oké." zegt Paul. "Dan stel ik voor dat je niet mee gaat." zegt hij zuur.
Quil kijkt Paul boos aan. "Er is geen probleem. Je kan mee. Paul moet zich niet aanstellen." zegt Quil.
Paul begint licht te trillen. "Jij weet niet alles Quil. Het is een probleem als ze meegaat." zegt hij grommend.
Quil kijkt hem geschrokken aan.
"Destiny gaat helemaal nergens heen. Ze blijft op school totdat ik haar naam weet." hoor ik opeens een stem achter mij zeggen waarna mijn pols wordt vast gegrepen. Ik kijk om en zie Johny, de gymleraar, staan. Embry, Jared en Mia stappen naar voren. Terwijl de redt verbaasd kijkt.
"Laat maar jongens." zeg ik waarna ik de leraar vloer met een paar handige sportoefeningen. Daarna doe ik een paar stappen naar achter en ga achter Jared en Embry staan.
Ze kijken mij allemaal verbaasd aan.
Maar dan komt de leraar woest overeind. Het is maar goed dat ik achter Embry en Jared sta, anders had ik een blauw oog. Want de leraar zwaait woest met zijn gevuiste handen.
"Dit kan je niet maken. Ik heb het recht het te weten." zegt hij woedend.
"Jij hebt geen enkel recht. Dat wat je deed heet kindermishandeling en wat ik deed heet zelfverdediging. En ik heb 8 getuigen." zeg ik op rustige zelfverzekerde toon. Maar mijn vingers trillen licht dus bal ik mijn handen tot vuisten.
Quil heeft het waarschijnlijk gemerkt want hij komt naast me staan en pakt mijn hand vast als steun.
De leraar gromt woest. "Ik zal dit de directeur vertellen. Je zult hier nog van horen." snauwt hij waarna hij woedend wegbeent.
Embry, Jared en Mia slaken een zucht waarna ze zich omdraaien en mij verbaasd aankijken.
"Wat was er aan de hand?" vraagt Leah verbaasd en geïrriteerd.
Ik zucht. "Niks noemenswaardig." zeg ik dan .
Leah hapt naar adem. "Niks noemenswaardig? Je hebt net een leraar gevloerd, een leraar beschuldigd van mishandeling en er is niks?!" zegt ze op verbaasde toon.
"Zullen we gewoon naar het strand gaan?" vraagt Quil op luchtige toon.
"Nee." zegt Paul. "Zij gaat niet mee naar het strand." zegt hij boos.
Ik zucht. "Laat maar Quil. Ik zie jullie morgen wel weer." zeg ik verslagen.
Mia schraapt haar keel.
Ik draai me verbaasd om. "Wat is er?" vraag ik.
"Weet je wel hoe je naar huis moet?" vraagt ze met een glimlach.
Ik zucht. Ook dat nog. Ik weet niet eens hoe ik naar huis moet. Ik schud mijn hoofd.
"Nou." zegt Kim terwijl Mia en zij geheimzinnig lachen. "Dan kan ze niet naar huis."
"En dus." gaat Quil verder. "Moet ze mee."
Op mijn gezicht verschijnt een lach. Ze hebben gelijk.
Reageer (1)
Super hoofdstuk! had dit echt gemist!! irritante paul heel snel verder want je schrijft super goed!!!! ben echt benieuwd wat er daar op het strand gaat gebeuren waardoor zij er eigenlijk niet bij mag zijn;)
1 decennium geleden