Zonder te kijken pakt Sophie haar jas en rent naar buiten. Ze stopt haar fietssleutel in haar fiets en fietst zo hard als ze kan naar huis. De tranen lopen naar buiten. Ze denkt na over haar vader en moeder en over de scheiding. "KUT LEVEN!" gilt ze. Ze slaat haar hand voor de mond. Dat had ze beter niet hardop kunnen zeggen.
Eindelijk is ze thuis. Sophie zet haar fiets in de schuur en loopt naar de kapstok. Ze hangt haar jas eraan en schopt d'r ugg's uit. "Wat doe jij zo vroeg thuis?" vraagt haar moeder die om het hoekje van de deur staat. "Oh, ik voel me niet zo lekker. Vast de brugpiepersziekte." Sophie probeert te glimlachen maar lukt het lukt niet. Ze loopt naar boven en ploft op haar bed. Ze pakt op haar mobiel en ziet 12 berichten in 3 gesprekken. Wie zou haar nou whatsappen? Ze opent whatsapp en kijkt.
Hey lieverd! Kom je dit weekend bij mij slapen? liefs papa.
JAAAAA. Super leuk pap! Zie je dan! KUSSS.
Sophie glimlacht. Ze bekijkt de andere whatsapp berichten.
Ze ziet dat er 5 berichten zijn van Leontine.
Waar ben je?
IK ZAG DAAN LOPEN!
HIJ ZOCHT JE!
Sophie?
Wat is er?

Sophie besluit Leontine te bellen.
Heee! Doe rustig man, haha. Ik ben nu thuis,
Thuis?
Jaa, ik heb het gehad. Wat een kut dag.
Awhh. Ik heb pas een zwaar leven. Ik kwam Daan tegen, hij vroeg nog naar je. Ik heb gezegd dat ik niet wist waar je was, maar ik kom nu je boeken brengen! TOT ZO! DOEEEGHH.
Voordat Sophie nog wat kon zeggen had Leontine al opgehangen.
Ze opent whatsapp weer. Een onbekend nummer, wie kon dat nou zijn?
Hey jij,
Wauw, jij bent beautiful.
Ben je er? ;$
Het spijt me voor vandaag.
Ik ken je nog niet echt dus kom je vanavond 10 uur bij het slootje vlakbij school? Je kan me vertrouwen
zie ik je dan? xx

Sophie slikt. Wie kon dit zijn?

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen