Part 2
Sophie kijkt om. Haar mond staat open. "omg, jij bent Daan! Van mainstreet!" gilt ze zowat. Daan lacht. Oah, wat is hij cute, denkt ze. "heehoi! En jij bent?" Sophie stotterd. "Ik, uh, ik." Daan wacht op een antwoord. "Ja sorry! Ik ben Sophie. Ik ben net verhuisd en ik ben eerlijk gezegt best wel zenuwachtig." zegt ze verlegen. "Komt wel goed Soppie!" lacht Daan. Ze zetten hun fietsen in het rek en lopen naar de ingang. Sophie tikt Daan aan. "Ik moet naar de conciërge, waar kan ik die vinden?" Ze kijkt naar de grond. "Ik loop wel even met je mee. Daan raakt even haar hand aan, er gaat een warm gevoel naar binnen. Ze lopen samen naar de conciërge. Ze geeft een briefje aan en de conciërge wijst haar de weg. Daan staat voor haar lokaal. "Ik kom je zo wel ophalen, dan kunnen we samen naar de kantine." bloost hij. Sophie geeft hem een knuffel. "Oke, tot zo!" roept ze vrolijk. Ze loopt de klas in en iedereen kijkt haar aan, ze gaat op een leeg plekje zitten naast een meisje. Ze zet haar tas aan de grond. "Haii, ik ben Leontine." zegt het meisje vrolijk. "Hoi! Ik ben Sophie." ze kijken elkaar aan. Ze schieten in de lach, Sophie weet niet waarom maar ze lacht zich dood. "Wat is er zo grappig?" De docent komt binnen lopen. "Aha, dus jij bent nieuw hier in Goor?" Sophie knikt, ze mag haar nu al niet. Het is net een Chinees. Bij de gedachte al schiet ze in de lach. "Sorry," roept ze snel. De docent kijkt haar geïriteerd aan. "Oke, Ik ben mevrouw van Zwaag en ik ben jullie mentor dit komende jaar. Ik geef Engels en ik heb jullie dus 5x in de week." Leontine zucht diep. Mevrouw van Zwaag kijkt haar aan. "Vind je dat soms erg?" Leontine is stil. "Nou, nee niet echt." Mevrouw van Zwaag trekt haar wenkbrauwen op. "Hier zijn jullie roosters, en jullie boeken kunnen jullie aan de eind van de dag ophalen bij de conciërge. Vandaag is een kennismakingsdag, ga naast de persoon zitten die je beter wilt leren kennen. Ga je gang!" Leontine en Sophie blijven naast elkaar zitten. Ze praten over van alles en nog wat. De bel gaat. "Nu al?" roepen ze tegelijk, Sophie glimlacht. Ze schuift haar stoel aan en pakt haar tas, samen loopt ze met Leontine naar de kantine. Ze kijkt omzich heen. Ze kijkt even goed. Staat Daan daar nou? En wie is dat meisje?
Er zijn nog geen reacties.