16
ben niet zo tevreden over dit stukje..
xx
. ‘oké, tot zo’ zeg ik terwijl ik de deur open doe en de kamer uit loop.
Als ik bijna bij the Great Hall aan ben gekomen word ik bij mijn pols gegrepen en word hard tegen de muur aangedrukt. ‘Malfoy’ grom ik. Voordat ik nog iets kan zeggen drukt hij zij lippen op de mijne, ik probeer hem van me af te duwen maar hij is te sterk. ‘Blaire?’ hoor ik Harry’s gebroken stem. Als Malfoy Harry’s stem hoort stopt hij en grijnst hij naar me. Meteen geef ik hem een klap in zijn gezicht. Ik hoop dat Harry het gezien heeft, Maar als ik opzij kijk is hij al weg. ‘JIJ!’ schreeuw ik nu half huilend ‘HOE KON JE?!’ gil ik in zijn gezicht. Zijn gezicht betrek iets maar dan haalt hij zijn schouders op en loopt weg. Snel loop ik de WC in ‘gelukkig’ mompel ik. Mijn make-up zat er nog goed, want ik had waterproof opgedaan.
Snel doe ik mijn high heels uit en ren door de gangen door opzoek naar Harry, als ik opeens gesnik hoor, snel loop ik er op af. Als ik aan kom zie ik het vertrouwde warrige haar van Harry. ‘Harry..’ mompel ik gesmoord. ‘ga weg’ snikt hij. Harry negerend ga ik veder ‘Malfoy kuste mij, ik hem niet, ik zou hem nooit kussen Harry.’ Zeg ik zacht. ‘ik geloof je niet.’ Zegt hij. ‘Krak’, dat was mijn hart, Harry heeft me nog nooit niet geloofd… ‘Harry ik kuste hem echt niet’.probeer ik weer. ‘en waarom dan niet, waarom zou je het niet doen?!’ schreeuwt hij nu bijna. Ik moet moeite doen om ook niet te gaan schreeuwen. Maar ik blijf rustig. ‘omdat 1 hij een kwal is, zoals ik laatst al zei. 2 omdat ik iemand anders leuk vind..’ dat laatste komt er zachter uit dan de rest van de zin. Harry’s gezicht word nog triester ‘wie?’ vraagt hij gebroken. Langzaam ga ik naast hem zitten en kijk hem recht in zijn ogen aan. ‘jou..’ zeg met een trieste glimlach. Harry’s mondhoeken gaan nu licht omhoog. ‘echt waar?’ vraag hij hoopvol. Als antwoord druk ik mijn lippen kort op de zijne. ‘is dat je antwoord?’ vraag ik.
Harry grinnikt. ‘ik was echt bang dat je Malfoy leuk vond’ zegt hij. Ik lach even, Harry kijkt me raar aan. ‘ik zou nog eerderde Duffelingen mee uit eten nemen’ zeg ik met een serieuze stem. Harry moet lachen. Ik steek mijn hand naar Harry uit. ‘zullen we nu eindelijk naar het bal gaan’ vraag ik.
‘ja, lijkt me leuk..’. antwoord hij. ‘SHIT!’ gil ik. ‘wat?!’ vraagt Harry geschrokken. ‘moesten de kampioenen het bal niet openen..?’ zeg ik gesmoord. Harry’s ogen worden groot. ‘ach we zijn nou toch al te laat.’ Zeg ik er achteraan.
‘ik wilde nog zeggen dat je er mooi uit ziet.’ Zegt Harry. Ik begin te blozen. Harry grinnikt even. ‘maar zullen we nu gaan, en proberen Anderling te ontlopen?’ zeg ik met een hoopvol stemmetje. Harry lacht. ‘tuurlijk’. En we lopen samen richting The Great Hall.
Als we aankomen begint net een slow- nummer ‘kom, ik wil Malfoy terugpakken’. Grijns ik. En ik knik in de richting Malfoy staat, en waar Park als een hond aan staat vast gekleefd . Als Harry snapt wat ik bedoel begint hij te grijnzen. Snel lopen we de dansvloer op en gaan precies voor Malfoy dansen. Als we al even aan het dansen zijn, en ik Malfoy al weer vergeten ben druk ik mijn lippen zacht op die van Harry, die mijn kus al snel beantwoord ‘NIET OP DIT FEEST’ galmt de stem van Anderling door hall. Shit. ‘kom’ zeg ik en ik trek Harry mee richting de andere kant. ‘het is Anderling maar hoor’ grinnikt Harry. ‘Ja, Anderling die ons gaat vermoorden als ze hier is omdat: we niet bij de openingsdans waren!’. ‘oja..’ mompelt Harry.
‘zullen we wat gaan drinken?’ vraag ik. ‘ja is goed’ antwoord hij. Als we alle twee een boterbiertje hebben zie ik Malfoy pisnijdig naar ons kijken en, Hermelien met Victor
Dansen. Hermelien steekt achter Victor’s rug haar duim naar me op. Ik grinnik even. ‘wat is er zo grappig’ vraagt Harry nieuwsgierig. ‘Malfoy’s oververhitte kop, en Hermelien’s mislukte poging om onopgemerkt haar duim op te steken’ grinnik ik. Als Harry Malfoy ziet grinnikt hij ook even.
Reageer (1)
haha ik vind het een geniaal stukje snel verder loveee ^^
1 decennium geleden