sorry sorry sorry het was de laatste tijd nogal druk maar nu is hij er toch echt .
xx ik zal snel verder gaan .

vanuit kiki
ik wordt wakker en zie dat iedereen al wakker is .
''goeiemorgen ,, zeg ik op een slaperige manier
is draait zich als eerste om ''hehe eindelijk ben je wakker slaap kop ,,
''nou en bedankt ,, zeg ik op een plagerige toon , ''waar hebben we het over ?,, vraag ik dan .
''we bespreken wat we vandaag gaan doen ,, zegt manon rustig .
''en wat gaan we vandaag doen ?,, zeg ik dan .
''nou ik dacht mischien kunnen we naar die boerderij om te helpen en soraya had zin om vanavond te gaan zwemmen vindt je dat leuk ?,, zegt floor
''dat is een super idee ,, zeg ik dan enthousiast .
dan moeten ze lachen en kleden we ons aan .
als we een uur later klaar zijn stappen we op de fiets ik fiets naast soraya
ik merk wel dat ze stil is de laatste tijd alsof ze bang is om iets te zeggen wat ze niet wil zeggen .
ik kijk naar haar ze is best blij ze kijkt eigenlijk een beetje verliefd de laatste tijd zie ik heel veel van die dingen aan haar sinds die nacht dat ze weg was deed ze zo maar wie zou het kunnen zijn en waarom zou ze het niet willen vertellen is ze soms bang dat die jongen ons niet mag of a joh laat ook maar ik kijk weer naar soraya ik zie dat ze diep in gedachten is opeen kijkt ze voorzichtig op zij naar mij en de rest ik kijk gelijk weg dan ziek ik in me ooghoeken dat ze naar een jongen zwaait ik probeer te kijken naar de jongen het lijkt wel alsof ik hem ergens van ken maar dat lijkt me stug anders zou ze het wel vertellen .
dan komen we aan bij de boerderij isa rent meteen naar de deur en belt aan dan gaat de deur open
''hallo meneer wij staan hier op de camping vlakbij en we verveelde ons nogal dus ik dacht mischien kunne we hier nog wat doen ,,
de man kijkt ons lief aan ''nou ik heb kleine mini paarden en daar mogen jullie wel op rijden zadels en hoofdstellen de halsters hangen bij het weiland veel plezier we hebben hierbuiten ook een bos mischien is dat mooi om te zien ,, iedereen begint te glimlachen en ik zie dat ze het willen dus isa zegt ''dank u wel meneer ,, we lopen naar het weiland er staan idd kleine pony's die net groot genoeg zijn voor ons we doen ze halsters om er stonden er heel veel ik zag ereen met heel veel liefe vlekjes ik liep er naartoe er stond op zijn halster stippie dat zal der naam wel zijn ik deed haar een schoon halster om en nam er mee de rest hadden andere pony's ik pakte een blauwe emmer met allemaal borstels ik borstel er tot ze schoon is en loop naar de kamer om haar zadel en hoofdstel te pakken als ik zoek naar haar naam zie ik dat ze een heel mooi zadel heeft hij is blauw met allemaal dingentje's ik weet dat het een wester zadel is en haar hoofdstel is al net zo mooi die is ook blauw met zwart hij heeft alleen niet zon neusriem zoals de andere dan komt de boer de kamer inlopen ''heeii , heb jij heb ge kozen voor stippie ?,, zegt hij lief ik kijk m aan ''jaah hoezo ?,, ''nou die is heel lief en ze is braaf als je wil mag je zonder zadel ,, ik kijk de man aan hij is echt heel lief ''dat wil ik zeker ,, roep ik blij naar de man en ik hang het zadel terug ''maar waarom heeft ze een ander zadel en hoodstel dan de rest ,, vraag ik de man bedenkelijk .
de man legt het uit ''nou stippie haatte dresuur en ze bokte heel veel toen moest ze eigenlijk naar de slacht maar toen heb ik haar gekocht en ik kwam er achter dat ze zon zadel lekkerder vond zitten en ze vond het heel leuk dus toen heb ik haar zo laten inrijden ,, ik kijk de man aan ''s s slacht ? moest die lieve pony naar de slacht ?,, ik vindt het echt zielig als het zo was gegaan de man is nog aardiger dan ik dacht als ik de stal uit loop met heet hoofdstel gaat de rest net pas de zadels pakken ik loop naar stippie en doe het hoofdstel om dan komt de rest terug ''waarom heeft dat paardje een ander hoofdstel ? dan die van ons ,, vraagt soraya ik legde uit dat stippie een western pony was en dat ze naar de slacht moest maar de boer haar heeft gered .
we stappen allemaal op ''gaan we eerst naar het bos en via het bos naar het strand ?,,vraag ik iedereen is het er mee eens ik ga met me pony naast soraya rijden ik kijk om me heen ''mooi he zo om op deze pony's door het bos te rijden ,, soraya kijkt me aan ''ik vindt het echt super mooi en ik voel me zo lekker vrij ,, we rijden vlak bij het park en die jongen van vanmiddag fietst langs ik zie soraya naar hem lachen en hij lacht terug weer kan ik ff niet zien wie het is maar nu omdat hij een zonnebril draagt ik zeg maar niks tegen soraya alsof ik niks door heb ''zullen we ff sneller , het is nu toch rustig ,, zegt isa dus we sporen aan in de galop ik schrik want stippie rent vooruit en ze rent voor de andere weg na een minuut of 2 lukt het me om haar zachter te laten galloperen .
dan komen we na een kwartier aan bij het strand we hebben net door het bos nog een stukje gegaloppeerd en gedraaft maar de rest hebben we in stap gedaan het was echt heerlijk . op het strand gaan we weer in galop ik en soraya gaan voorop we laten onze pony's lekker hard gaan nu ik merk wel dat stippie steeds harder gaat maar ik vindt het wel lekker want de wind waait door me haren na 5 minuten gaan we weer in draf en rijden we terug naar huis.

-op de boerderij terug-
ik zadel stippie af en borstel m nog ff lekker dan zet ik m terug in het weiland met zijn weiland hoofdstel om soraya was ook klaar en wou de pony het weiland in brengen maar toen ze door het hek waren rende de pony snel naar de rest maar soraya had m nog vast en werd mee gesleepd door de modder toen liet ze gelijk los en ston op ze rende achter de pony aan en maakte het touw los toen ze m los had rende ze naar ons ze zat helemaal onder de modder en zo liepen we naar de boer we belde aan ''we hebben de pony's afgezadeld en terug gezet in het weiland ,, zei isa de boer keek naar soraya en moest lachen ''nou jullie mogen zo vaak komen als jullie willen dan mag je het ff laten weten en mag je gwn op de ponys rijden hoor ,, en we bedankte de boer en zo gingen we naar huis .

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen