Turn right ~ 7
Ik opende mijn ogen en keek om me heen. Ik lag op de bank, en al gauw merkte ik dat dit Mikey's huis was. Wat deed ik daar nog? Al snel kwam Mikey de huiskamer binnen. 'Oh, je bent wakker.' Ik keek hem met een moeilijk gezicht aan. 'Hoe kan ik hier in slaap zijn gevallen? Waarom maakte je me niet wakker?' Mikey lachte. 'Je had vast een zware dag want toen we tv gingen kijken viel je meteen in slaap.' Ik was nog steeds moe, en probeerde helder te denken. Ik had totaal geen zware dag gehad. 'En je maakte me niet wakker toen Nick en Joe kwamen?' Zijn blik werd serieus. 'Ze kwamen niet.' Ze kwamen niet? Waarom zouden ze mij vergeten? Ik stond op en keek hem vragend aan. 'Waarom? Nick laat me echt niet zitten.' Hij legde zijn arm om mijn schouders en keek me aan. 'Het gaat niet echt goed met Joe.' Ik keek hem met grote ogen aan. 'Wat?! Hij was toch ongedeerd?' Mikey legde uit dat dat niet helemaal waar was. Joe's vriendin had gelogen, Joe had een hersenschudding opgelopen en lag nu dus in het ziekenhuis. Waarom kon zijn vriendin niet meteen de waarheid vertellen? 'Ga jij dan niet even langs het ziekenhuis?' vroeg ik. 'Ja, Nick belt me wanneer ik langs kan komen.' 'Dan ga ik ook mee!'
Het was inmiddels drie uur en we hadden nog niet van Nick gehoord wanneer we langs konden gaan. Omdat we toch niks te doen hadden gingen we maar naar de stad om alvast iets voor Joe te kopen. Toen we terug waren had Nick nog steeds niet gebeld. Waarschijnlijk konden we nog niet langsgaan. Mikey haalde zijn telefoon tevoorschijn en belde Nick. 'Hoe gaat het met hem?' Na een paar minuten was het gesprek beëindigd. 'En?' vroeg ik nieuwsgierig. Ik hoopte zo dat het goed ging. 'Het gaat iets beter. Hij slaapt nu alleen maar en kan zich amper iets herinneren.' Arme Joe. Rond zeven uur kwam Nick terug. Hij was Joe's broer dus het was wel begrijpelijk dat hij zo lang bij hem bleef. We zaten met z'n drieën in de woonkamer. 'Morgen moet ik een paar interviews verplaatsen in verband met de nieuwe single.' zei Nick. Dat was jammer. 'Ik vervang Joe wel.' Zei ik voor de grap. Mikey grijnsde en porde me in mijn zij. 'Dat kan ik beter.' Ik keek hem nep beledigt aan. Nick stond op. 'Ik moet maar eens gaan. Kom je mee Hayley?' Natuurlijk ging ik mee, ik kon niet anders. 'Je mag ook hier blijven Hayley.' Zei Mikey voordat ik antwoord kon geven. Ik vond Mikey wel aardig, maar ik was niet opeens van plan bij hem te wonen. 'Dankje voor het aanbod maar ik moet bij Nick blijven.' Ik stond op en keek Nick aan. 'Er zijn nog genoeg dagen waarop je haar hart kan veroveren Mike.' Grapte Nick. Mikey lachte. 'Dankje voor de tip bro. Zou zaterdag goed zijn?' Ik greep Nick's arm vast voordat hij nog wat kon zeggen, en sleurde hem mee naar de deur. 'Doei Mikey.' Die vraag van zaterdag was zeker naar mij gericht, maar ik had geen zin om daar iets op te zeggen. Niet dat ik Mikey niet mocht. Toen we buiten waren keek ik Nick geïrriteerd aan. 'Waar sloeg dat nou op?' Die opmerking van Nick had ik totaal niet verwacht, dat was meer iets voor Joe.
Reageer (1)
Verder
1 decennium geleden