Foto bij °3

Ik kijk Harry verbaasd aan. Nu pas valt het litteken me op. Het zit half verscholen achter zijn haar. Vandaar dat ik het niet gemerkt had. Ik besluit me over mijn vooroordelen heen te zetten en steek glimlachend mijn hand naar hem uit. Ten alles wat ik over Harry weet heeft pap me verteld. En nouja ze zijn niet echt de beste vrienden. ´hi my name is Isabella, but please call me Isa´. Ron, Hermione en Harry grinniken even. ´wel nice to meet you isa´. Zegt Harry vriendelijk. Hij staat op en helpt me mijn hutkoffer in het baggage rek te tillen. Wat nog niet meevalt. Die dingen zijn echt loodzwaar! Ik glimlach dankbaar naar hem en plof dan naast hem op de bank tegenover Ron en Hermione. ´so is this you´r First year? I mean i never saw you bevore´. Vraagt Hermione. ´Yes this is my first year, im so excited!´ zeg ik vrolijk. ´but how old are you? you look like the same age as we have´. Vraagt Ron verbaasd. Ik knik. ´i´m 14 yes, but from I was little I always had private lessons. But my father thought it would be better for me to go to a normal school. To make friends and stuff´. Ze knikken alle drie begrijpend en al snel gaat het gesprek over wat we allemaal gedaan hebben in de vakantie. Ron verteld honderd uit over wat hij allemaal gedaan heeft deze vakantie. Ook verteld hij over zijn oudere broers die altijd grappen met hem uit halen. Bij elk verhaal lig ik helemaal in een deuk. Het lijkt me echt geweldig om zijn broers Fred en George te ontmoeten. Net als Ginny trouwens zijn zusje. Ook verteld Ron dat hij samen met zijn hele familie naar Roemenie zijn geweest om zijn oudere broer Charlie op te zoeken. Verwonderd luister ik naar de verhalen die Ron over zijn broer kan vertellen. Charlie werkt met draken. Zo cool!. Hermione verteld over haar vakantie en over de boeken die ze gelezen heeft. Ook verteld ze me al veel over Hogwarts. ´but what about your adventures? i heave heard allot about you guys´. Ze kijken elkaar even grijnzend aan. ´well let´s say harry just has a sort of attraction for problems´. Zegt Ron grijnzend. Ik grinnik even om het beledigde gezicht van Harry.´tell me!´zeg ik enthousiast. ´wel in our First year, we got attacked by a giant troll. Harry and Ron saved because I was being stoupid´ . Zegt Hermione lachend. Ik kijk ze met open mond aan. ´a troll like….. omg!´. ze beginnen lachend te vertellen over proffesor crinkle die hysterisch de eetzaal binnen kwam rennen tijdens het eten en schreeuwde dat er een trol in de kerkers was. Ook vertelden ze over proffesor snape. Dat hij verdacht deed. Mijn vader. Ze vertelden over fluffy de drie koppige hond van Hagrid. ´well and later Harry had to fight to you know who´. Zegt Ron duister. ´he is back?!´ ´no he issn´t´ zegt Hermione bestraffend. Ik kijk harry vragend aan. Hij begint alles uit teleggen over voldemort die op Crickle´s hoofd zat. Hij verteld meteen over hun tweede jaar toen Harry vocht met een basilisk. En over Tom Riddle, de vroegere herinering van you know who in het dagboek van Ginny. Ik kijk hem met open mond aan. ´how is it even possible that you did this in your First and second year!´. ´i´m just good´. Zegt Harry arrogant. Lachend sla ik hem op zijn schouder. Als ik net weer iets wil vragen word de deur van de coupe open geschoven. We kijken alle drie verbaasd op. In de deuropening staat een jongen met spierwit haar een spits gezicht en storm grijze ogen. Wacht het is die jongen waar ik tegen aan botste op de Diagon alley, in de vwinkel van madame Mallekin. Hij kijkt ons alle vier arrogant aan. ´well well Potter, got yourself a girlfriend?´. vraagt hij spottend. ´shut up Malfoy´. Zegt Harry chagerijnig. ´wel she is way to pretty for you´. Zegt Malfoy grijnzend. Ik zucht geirriteerd. ´just leave Malfoy´. Zeg ik arrogant tegen de jongen in de deuropenenig. Hij kijkt me even verbaasd aan. Hij trekt zijn wenkbrouw op en kijkt me onderzoekend aan. Daarna gooit hij de deur van de coupe zonder verder nog iets te zeggen dicht. ´well that was Draco Malfoy´. Zegt Harry sarcastisch ´i know´.mompel ik. 3 paar gezichten kijken me verbaasd aan. Ik zucht evn. ´i bumbed in to him on the Diagon Alley´ . Iets zegt me dat ik nog veel problemen ga krijgen met mister Malfoy. ´ohw look i think we are almost ther´. Zegt Hermione enthousiast. Ik kijk uit het raam en zie in de verte Hogwarts al. We kleden ons snel om en wachten tot de trein stopt. Op naar mijn 1e jaar op Hogwarts…..

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen