Zoals altijd staat Emma op en maakt haar klaar voor haar treinreis naar school, waar Lise haar staat op te wachten. Lise stuurde vroeg deze ochtend dat ze veel te vertellen had over haar 'schattige jongen' die ze gisteren had opgemerkt, daar was Emma al bang voor. Op school aangekomen begint Lise haar verhaal. Emma luistert wel maar het interesseert haar helemaal niets, maar op de een of andere manier wil ze het toch weten. Na het lange verhaal zei Lise uiteindelijk: 'Ik denk dat het een jongen van hier op school is, als ik hem zie zal ik het zeggen.' Emma dacht na wie er allemaal in de buurt van Lise kon wonen, maar ze vond niemand. Al snel gingen de lessen van start en was het snel pauze. Ze gingen weer hun vaste plekje opzoeken. Opeens krijgt Emma een harde stomp van Lise, Emma vraagt wat er aan de hand is en Lise zegt dat is daar die schattige jongen van gisteren waar ik over vertelde, die met die krullen. Emma kon haar ogen niet geloven. Het was dezelfde jongen die Emma eerst had opgemerkt. Maar dat zei ze natuurlijk niet tegen Emma, nu zal Emma heel hard haar best moeten doen om het te kunnen verbergen. Net zoals nu, wat moet ze daar op antwoorden of zeggen. Geen flauw idee, dus zei ze maar iets in de zin van 'ja je hebt gelijk, hij is inderdaad schattig.' Lise sprak er nog honderduit over, maar Emma kon er natuurlijk niet veel over zeggen of Lise zou denken dat ze haar wil nadoen of zoiets. Wat vast stond was dat Emma het nooit zou kunnen vertellen, enkel er samen over babbelen hoe ZIJ hem gezien had en bla bla. Emma heeft het de laatste tijd wat moeilijk met haar huidige relatie, niet omwille van de jongen maar gewoon ze heeft het gevoel dat ze verstikt wordt, dat ze geen adem meer krijgt. Emma heeft geen flauw idee van wat ze moet doen. Ze geeft de relatie nog een week de kans betert het niet dan zal Emma voortaan single door het leven gaan. Veel werd er niet meer over de jongen gesproken. Toen Emma thuiskwam deed ze wat ze moest doen, nam een bad en kroop weer in bed. Deze keer dacht ze: 'Hoe dom kan ik zijn? Wat moet ik doen?'. Ze bleef nog even piekeren maar viel uiteindelijk dan toch nog in slaap.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen