Foto bij 04- Megan Person

Als mijn les Nederlands is afgelopen loop ik meteen naar de eetzaal toe. Ik sta even stil en kijk om me heen. Allison heeft niet een plek afgesproken, dus ik heb geen idee waar ik ze kan vinden. Ik loop een beetje doelloos door de grote ruimte heen, opzoek naar Allison. Als ik voor de zoveelste keer hetzelfde rondje maak merk ik dat, aan de tafel in het midden van de eetzaal, een klein blond meisje wild staat te zwaaien naar mij. Ik grinnik als ik zie dat het Allison is. Toch wat aarzelend loop ik naar de tafel toe. Er zitten een stuk of vijf jongens bij. Onder andere Jake, waar ik al een lange tijd verliefd op ben. Ik zucht en spreek mezelf goede moed in. Uiteindelijk loop ik dan toch naar de tafel. 'Jongens, dit is Megan, ze is nieuw bij ons' zegt Allison vrolijk tegen Jake en de andere. Ze bekijken me allemaal van top tot teen en maken dan een goedkeurend geluidje. Zo gaat dat dus bij de populairen. Ze keuren je goed op je uiterlijk. Ik weet wel dat iedereen dat een beetje doet maar hier vinden ze het innerlijk volgensmij echt niet belangrijk. 'Ga lekker zitten Meg' schatert Allison vrolijk als ze me heeft voorgesteld aan de jongens. Ik glimlach even waterig naar de rest van de meiden en ga dan zitten. De rest van de meiden ken ik nog niet echt goed, Allison is eigenlijk de enige die ik ken. 'Heeft ze je al uitgenodigd? Voor vanavond?' Ik zie een meisje met lange bruine haren en hazelnoot kleurige ogen naar Allison wijzen. Volgensmij heette ze Lea, maar dat weet ik niet zeker. 'Ja' antwoord ik. Ik kijk even snel naar Jake maar wendt mijn blik eigenlijk meteen weer naar het bruinharige meisje. 'Lea toch?' vraag ik onzeker aan haar. Ze glimlacht en gooit haar - haar over haar schouder. 'ja, ik ben Lea. Ken je de rest ook al?' Langzaam schud ik mijn hoofd. 'Dat meisje met die helderblauwe ogen en blonde krullen is Sophie' Lea wijst naar een meisje die duidelijk de "leider" is van deze meiden. 'Allison ken je.' Ik knik 'Als laatste heb je nog dat meisje met het rode haar, dat is Grace' ik kijk even naar Grace, die druk in gesprek is met Jake. Ik voel een steek van jaloezie, Jake is van mij. 'Het is niet haar natuurlijke haarkleur hoor, als je - je dat soms afvroeg' glimlacht Lea. 'Gaat iedereen vanavond naar Allison?' vraag ik geïnteresseerd aan Lea. Ze knikt maar schud daarna ook weer haar hoofd. Ik kijk haar fronsend aan. 'Is dat een ja of een nee?' grinnik ik. 'Een ja en een nee, de meiden wel maar de jongens niet.' Ik knik en wendt mijn blik even af. In de verte zie ik Phoebe lopen. Eigenlijk heb ik ook wel weer medelijden met haar, ik heb haar zomaar laten vallen. Ze glimlacht naar me. Hoe zou dat kunnen? Ik zou dat niet kunnen. Je enige vriendin heeft je laten vallen, en dan glimlach je. Snel zet ik de gedachten van me af, niet aan Phoebe denken Megan.

If you wanna go somewhere, you can do: nothing is stopping you - Louis Tomlinson.

Reageer (1)

  • Arientis

    Njuah, je kan Megan eigenlijk ook wel een beetje begrijpen dat ze populair wil zijn.. Maar het is wel heel erg om daarom Phoebe te laten vallen..

    Goed geschreven! (:
    Kudoo en snel verder :3 xx

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen