Extra lang stukjee <3

De volgende dag worden Harry en ik door verschillende mensen genegeerd maar ook aangemoedigd er hangt en gespannen sfeer. ‘o, uhm, Harry? Zou je me misschien bijles willen geven in DADA?’. Vraag ik. ‘ja hoor, vanavond 6 uur in de bieb?’ vraagt hij.
‘is goed’ zeg ik. Als we veder door de menigte lopen spot ik de bruine krullen van Hermelien snel loop ik naar haar toe. Als ik er bijna ben word mijn arm opeens vast gepakt.
Als is zie wie het is mijn goede bui opslag weg. ‘wat moet je Malfoy’ knarstand ik.
‘O, je weet mijn naam dus al’ grijnst hij. ‘Ja, jij was de jongen die mij omver liep’ snauw ik. Zij gezicht betrekt even maar hij hersteld zich en steekt zijn hand uit ’maar ik ben dus Draco Malfoy’ zegt hij. ‘en ik ben niet geïnteresseerd’ snauw ik. Draco? ,Dr-aco, Dra- co
, Draak-oow denk ik bij mezelf, wat een naam.. Wie verzint zoiets? Ergens snap ik de naam wel het lijkt op draak, en dat ik hij ook, dus j-. Wil je met mij naar het bal?’ vraagt hij. Bam! ik ben uit gedachten, het is net of er iemand een bak met koud water over me heen heeft gegooid. ‘ha ha ha , grappig Malfoy’ en ik wilde al weer veder lopen, maar weer pakte hij mijn arm. ‘ik meen het.’zegt hij. En ik zie dat hij het meent aan die, ietsjes minder zelfverzekerde blik. ‘nee, ik heb al iemand anders, doei’ en ik ruk mijn arm los en wil naar Hermelien toe lopen als ik er achter kom dat ik haar door Malfoy kwijt ben geraakt.’en bedankt’ grom ik. Snel ren ik de trappen op richting The Common Room.
Als ik binnen kom zitten alleen Hermelien en Harry er. ‘heeft Malfoy je mee gevraagd naar het bal?’ vraagt Harry. Met een trieste blik,waar ik dus totaal niet tegen kan. Wat!? hoe weten hun dat? Zal Hermelien het gehoord hebben? dat verklaard wel waarom ze opeens weg was.
‘ja dat heeft hij!’ zeg ik nepvrolijk. Ze kijken me nu alle twee walgend aan. ‘en weet je wat ik zei?’Harry kijkt triest en Hermelien van kijkt walging weg. ‘NEE! ik heb al iemand anders!’. Zeg ik nog steeds vrolijk, maar nu gemeend vrolijk.
‘echt?’ vraagt Harry hoopvol. ‘duh, ik ga toch niet met z’n kwal heen’ zeg ik grinnikend.
Nu glimlachen Harry en Hermelien ook.
‘dus ga je mee?’ vraag ik aan Harry. ‘huh?’ hij kijkt me verbaast aan. ‘naar de bieb? Weet je nog?’ zeg ik. ‘o, ja sorry’ verontschuldigt hij zich. Ik grinnik even ‘is niet erg’.
Las we in de bieb zij vraag ik aan Harry ‘waarom zou je het zo erg vinden als ik met Malfoy ging, ik bedoel we mogen hem dan wel niet, maar er zijn ook nog andere meisjes?’
Harry word een tikkeltje rood, het zit er best schattig uit. ‘ja, maar ik wilde met jou’
Het zegt het heel zacht dus zegt ik mijn gehoor ‘open’ zodat ik hem kon horen. Ik geef hem een knuffel en een snelle kus op zijn wang, hij word rood. Ik grinnik even.
Maar nu mijn gehoor ‘open’ staat hoor ik de stem van Malfoy. ‘hij zal boeten dat hij met haar gaat, hé, daar is hij, hij staat nu met z’n rug naar ons toe, val aan dan!’hoor ik de stem van Malfoy. ‘DUIKEN!’ roep ik snel. En gelukkig doet Harry wat ik zeg. De spreuk zoeft over ons hoofd heen. ‘WAAR THE HECK SLAAT DAT OP MALFOY, OMDAT JE MET NIET KAN KRIJGEN VAL JE ONS MAAR LEKKER AAN?!’ vraag ik woest. Malfoy kijkt me vragend aan ‘ten 1e wist ik niet dat jij er ook was, ten 2e hoe wist je dat we dat gingen doen, en dat ik het was?’vraagt hij. f*ck, wat ging ik nu zeggen. ‘ik kon je horen’ zeg ik simpel hopend dat hij er niet veder op in gaat. ‘maar we stonden op z’n 10 meter afstand?’ vraagt hij met een opgetrokken wenkbrauw. ‘ dus?’. Zeg ik ‘kom Harry we gaan’ en ik trek Harry mee de bieb uit. Als we over de hal lopen zegt Harry ‘bedankt voor het redden, en sorry dat ik ze nu geen bijles heb gegeven.’ En hij heeft een schuldig gezicht.
‘ach joh, dat redden was niks, en dat geen bijles geven kon jij ook niks aan doen’.
‘wacht!’ en houd mijn arm voor Harry zodat hij ook stopt. ‘wat is er?’ vraag hij.
‘Ik hoor Ron’. Ik luister aandachtig ‘dus de eerste opdracht is met draken?’ vraagt hij. ‘jup, pracht bessies’ hoor ik de stem van, volgens mij Hagrid.
‘ik weet wat de eerste opdracht is’ zeg ik tegen Harry. ‘echt hoe?’ vraagt hij.
‘Ron weet het’. en als hij het ons niet gaat vertellen word ik zwaar pissig. ‘Maar ik hoorde Ron er dus over praten met Hagrid, en de eerste opdracht is: iets met dranken.’
Harry’s mond valt open ‘draken?!’. ‘jup’. Zeg ik relaxt, alsof het niks is.
‘wat, hoe?’ vraagt Harry stuntelig. ‘ik heb geen flauw idee, kom je?’ vraag ik aangezien Harry geen stap veder heeft gezet zins hij het weet over de draken.
Huppelend loop ik veder. ‘waarom ben je zo vrolijk?’ vraagt Harry. Ja waarom ben ik zo vrolijk?ergens weet ik wel dat ik vrolijk ben omdat ik weet dat Harry met mij heen wil, maar dat ga ik heb niet aan z’n neus hangen. ‘omdat het kerstbal overmorgen al is!’ zeg ik op een zangerig toontje. Harry grinnikt even. Als we bij de dikke dame aankomen vraagt ze het wachtwoord. Shit. ‘weet jij het wachtwoord?’ zeg ik iet wat hysterisch. ‘ja dat weet ik, doe maar rustig’ grinnikt hij. Ik zucht opgelucht. gelukkig, laatst had ik 2 uur zitten wachten tot iemand kwam die het wachtwoord wist. ‘LeeuwenPoot’ zegt Harry en het schilderij vliegt open,snel lopen we naar binnen toe.

Reageer (4)

  • xmoongirlx

    Neee hij is cute als hij lief is

    1 decennium geleden
  • Marly2801

    gelukkig heeft ze nee gezegd op Draco, ik vindt hem echt irri!
    snel verder!(H)

    1 decennium geleden
  • xEvax

    Stiekem vind ik Draco leuker als Harry :$ haha maar snel verder het begint al spannend te worden ^^

    1 decennium geleden
  • xmoongirlx

    verder xx

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen