03- Phoebe Avery
De filmavonden afschaffen? ‘Als jij dat wilt, maar waarom?’ Ik weet het antwoord toch al. Allison! ‘Vanavond is het pyjama feestje bij Allison en…’ ‘Je hebt haar liever, is het niet?’ ik kijk naar de grond. Bang voor het antwoord. Al mijn hele leven word ik gepest, uitgelachen en als nerd bekeken. ‘Nee, Phoebe. Helemaal niet. Maar ik ..’ ‘Veel plezier vanavond. Maar lunchen we straks tezamen?’ ‘Tuurlijk. Dat doen we toch altijd! Ik ben blij dat je het niet te persoonlijk opneemt.’ Ze geeft me een knuffel en loopt de klas uit. Ik neem mijn boeken van mijn tafel en steek ze in mijn tas. Net als ik wil vertrekken, houdt Jake me tegen. ‘Wel slimpie, waar gaan we heen?’ Hier gaan we weer. ‘Naar mijn kluisje, als ik nu zou mogen passeren…’ Hij kijkt me boos aan. Het kan me niets schelen. Ik loop gewoon langs hem heen, ook al weet ik dat hij vandaag nog iets gaat doen. Ik ga naar mijn kluisje en vindt een briefje van Megan. “Phoebe, ik heb met Allison afgesproken om te lunchen vanmiddag. Hopelijk vind je het niet erg. Ik zie je nog wel!” Ik maak er een propje van en gooi het in de vuilbak een meter verderop. Ik vind het niet erg. Ik kan ze toch moeilijk verbieden met anderen om te gaan. Ze eet morgen wel weer met me mee. Hoop ik… Ik neem mijn wiskunde boeken en vertrek naar de les. Eindelijk! Wiskunde, nog iets goed aan deze les. Als ik binnenkom, is de klas nog leeg. Ik zet me weer vooraan en zie langzaam mensen binnenkomen. Deze les heb ik niet samen met Megan. Alleen deze les, alle andere wel. Als de leerkracht binnenkomt, houdt hij een stapel verbeterde toetsen onder zijn arm. En hij begint weer met dezelfde preek als altijd. ‘De punten zijn van de meesten ondermaats! Dit moet dringend verbeteren. Natuurlijk zitten er ook wat betere toetsen tussen of zelfs uitstekende,’ hij kijkt naar mij wanneer hij dit zegt. Ik moet er automatisch van gaan glimlachen en hoor gegrinnik achter mij. Wanneer ik hem terug krijg zie ik dat ik een A+ heb. En ik ben niet de enige… ‘Ik zie dat ons nerdje weer een A+ heeft! Kunnen we niet wisselen van toets?’ hoor ik Jake roepen. Ik negeer hem maar dat heeft hij niet zo graag. ‘Zeg nerdie! Ik heb het tegen jou! Ja jij daar! Met je uitsloverijen. Hoelang heb je deze keer moeten studeren?’ Ik wil er net op reageren als de leerkracht me voor is. ‘Jake! Nog 1 woord en je vliegt eruit!’ ‘Aye aye captain!’ De klas begint te lachen. Behalve ik. En de leerkracht ‘Naar de directeur! Nu!’ Terwijl de klas het lachen staakt en Jake de klas uitloopt, kan ik het niet laten om toch te lachen.
De bel gaat om te zeggen dat het lunch tijd is. Ik ben, zoals gewoonlijk, één van de laatste in de eetzaal. Ik ga achter mijn eten en kijk rond. Er moet toch nog ergens een plaatsje zijn. Terwijl ik zoek, zie ik Megan. Ze zit aan tafel bij Allison en haar vriendinnen. En bij de populaire jongens. Dus Jake en zijn bende. Ze kijkt me aan. Ze heeft een blik vol medelijden. Ik glimlach om te laten merken dat er niets aan de hand is en loop naar het tafeltje in de hoek. Die bedoelt is voor nerdjes, zoals ik.
Niall Horan
Reageer (4)
Nieuwe abo (: Goed geschreven!
1 decennium geledenArme Phoebe... ):
Snel verder xx
ocharme
1 decennium geledenIk hou nu al van dit verhaal! (: Snel verder! <3
1 decennium geledenAbo
1 decennium geleden