Foto bij Turn right ~ 5

Een paar uur later, in de avond, waren Joe en ik aangekomen bij de bioscoop. We hebben geen last gehad van de paparazzi, die kwamen alleen naar dingen toe waar veel beroemdheden komen. Nick had ons afgezet, en zou ons ook op komen halen omdat hij Joe dan meteen thuis kon brengen. Want Joe was met Kevin meegekomen naar het appartement dus had hij geen auto. We hadden kaartjes gekocht voor beautiful creatures en liepen de zaal in. Joe vond het niet erg om naar deze film te gaan, ook al had ik het gevoel dat hij liever naar een andere was gegaan. Toen we eindelijk een plek hadden gevonden om te zitten keek ik naar Joe. 'We hadden Nick mee moeten vragen.' Joe glimlachte. 'Geloof me, als hij mee wilde was hij gewoon meegegaan.' Ik vond dat maar raar, Nick leek me niet iemand die 'Ik ga mee' zegt als hij niet word meegevraagd. 'Nick lijkt me een stil persoon, dus wat jij zegt klopt niet.' Joe grijnsde. 'Ik ken mijn broertje al veel langer dan jij hem kent, dus ik weet wel beter.' Oke, Nick leek ook weer niet zo'n stil persoon maar hij en Joe waren heel verschillend. 'Wil je zeggen dat Nick net zo is als jij?' Joe lachte. 'Misschien.' Ik keek hem verbaasd aan. Joe leek mijn verbaasdheid wel leuk te vinden. 'Sst de film gaat beginnen.' Fijn, ik zou er toch wel achter komen of Joe gelijk had. De film begon leuk, dat vond ik tenminste. Ik was benieuwd wat Joe vond. In de pauze stond hij op. 'Ik ga even popcorn voor ons halen.' Ik knikte en keek naar alle mensen die de zaal verlieten. Toen Joe de zaal uit was kwamen er twee meisjes naar me toe lopen. 'Ben jij Joe's nieuwe vriendin? Ik wist niet dat het uit was met zijn vorige.' Zei een van de meisjes tegen me. Ik antwoordde simpel met: 'Nee.' Het andere meisje keek teleurgesteld. 'Oh jammer.' En ze liepen weer terug naar hun plek. Ze waren duidelijk fans. Toch vond ik het raar dat die ene het jammer vond. Joe kwam even later terug met een grote bak popcorn. 'Je bent precies op tijd.' Zei ik. De film begon weer. Joe ging zitten. 'Ik ben altijd op tijd.'
'En, wat vond je van de film?' Vroeg ik aan hem toen de film was afgelopen. 'Gemiddeld, maar ik vind het geen slechte film.' Ik hield er wel van als jongens hun eerlijke mening vertelden. 'Haha, ik vond hem juist geweldig.' Hij lachte. 'Smaken verschillen.' We waren de bioscoop bijna uit toen vier meiden enthousiast naar Joe toe liepen. 'Joe! Wil je met ons op de foto? We love You!' Joe glimlachde breed. 'Natuurlijk.' Ik kreeg een mobiel in mijn hand gedrukt en moest de foto maken. Joe legde de bak met popcorn even neer en ging naast de meiden staan. Hij leek zo blij met zijn fans. Nadat ik de foto gemaakt had gaf ik de mobiel terug aan een van de meiden. Ze bedankten Joe en gingen toen verder. 'Volgens mij vind jij het nooit erg als fans je aanspreken.' Zei ik tegen hem. Hij knikte en pakte de back met popcorn weer. 'Klopt, onze fans betekenen veel voor ons. Vooral degenen die ondanks onze tijdelijke break zijn gebleven.' Joe belde Nick op om te zeggen dat hij ons op kon halen. We bleven een tijdje binnen te wachten, en gingen naar buiten toen Nick belde. Joe ging voorin zitten. 'We hebben nog wat popcorn voor je bewaard.' Nick negeerde Joe's opmerking over de popcorn. 'Hoe was de film?' Vroeg hij. 'Mijn beste vriendin Hayley vond hem geweldig, maar ik vond hem wat minder.' Ik moest lachen toen Joe mij zijn beste vriendin noemde. 'Ik vond de film inderdaad geweldig.'
'Vind je het erg dat ik met Joe wegging?' We waren terug in Nick's appartement. Nick's appartement, het voelde absoluut niet als de mijne. Wat het eigenlijk ook niet was. Voor hoelang moest ik hier blijven van mijn ouders? 'Waarom zou ik het erg vinden?' Hij keek me vragend aan. Ik voelde me opgelucht want het leek alsof hij het niet erg vond. 'Ik weet niet, omdat we je niet mee hebben gevraagd.' Nick lachte. 'Als ik mee wilde had ik het wel gevraagd Hayley.' Dus Joe had toch een beetje gelijk.

The next day

Na het ontbijt ging ik naar de stad met Nick, om het beter te leren kennen. Zo kon ik Nick ook beter leren kennen, dacht ik. Hij gaf me een kleine rondleiding en liet me allerlei plekken zien. Van winkels tot theaters. 'Hier zit ik het liefst in de zomer, met mijn gitaar.' Zei hij toen we door een park liepen. We gingen op een bankje zitten. Ik moest lachen. 'Ik zie het al helemaal voor me. Het hele park vol met fans.' Nick lachte ook. 'Dat is wel eens gebeurd ja, maar meestal is het rustig.' Ik keek om me heen. Nu was het ook rustig, alleen kon ik me niet voor stellen dat dat in de zomer ook zo was.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen