Hoofdstuk 14: Een tweede Korine en een tekening
Twee dagen BPV met een geweldige donderdag. Want een lesje geven daar, even begeleiden hier en dan nog even vragen beantwoorden tijdens het zelfstandig werken. Zo gaat de tijd wel snel. Anneke wilde ook nog even met mij praten tijdens de middagpauze. En dat gesprek, ik meen het, het lijkt wel of ik Korine voor me heb staan. Fantastisch, drie mensen die naar mij kijken tijdens mijn werkzaamheden. Maar goed, het kan de pret niet drukken.
En dan de middag, weer mocht ik groep 6 wegbrengen naar de gym en weer moest ik groep 7 mee terug nemen. Groep 6 liep keurig mee. Aan het einde toen er alleen nog maar een grasveld tussen de plek waar wij stonden en de gymzaal stond riep ik: ‘Wie het eerste bij de gymzaal is’. En we begonnen allemaal te rennen. Ze vonden het leuk en vonden het niet erg dat ze verloren hadden van mij. Zij moesten ook rennen met tassen en ik rende helemaal met niets.
Groep 7, verschrikkelijk, brutaal gemeen en vervelend ik heb er geen andere woorden voor. Maar deze keer liet ik zien wie de baas was en dat voelde goed.
De vrijdag het was verschrikkelijk. Groep 5 en 6 werden opgesplitst dus ja allebei de groepen zat al een juf op en ik huppelde er een beetje bij. Dat was vervelend want ik kon er alleen maar bij zitten verder niets. Daar ga ik het toch over hebben hoor met Enny want zo leer ik toch niets.
In de middag kwamen de klassen weer bij elkaar en we hadden muziekles van een gastdocent. En hij is verschrikkelijk. Kinderen plofte van vermoeidheid en saaiheid op hun tafel en namen niet meer de moeite om hun hoofd omhoog te houden. En die man bleef maar door gaan. Het was net als mijn excursie naar de Maasvlakte tijdens mijn middelbare school periode. Die was net zo saai. Om die man niet te demotiveren liet ik de kinderen tot 60 tellen en dan het aantal keer van de resterende minuten. Dat hielp de kinderen namen een actieve houding aan, ook lette zet ze niet meer op wat de man zei.
Daarna gaf ik de kinderen een enquête voor een van mijn opdrachten. Groep 5 vulde hem eerlijker in dan groep 6.
De middag sloten we af met spelletjes en met een ruize bloemen lant tekening ging ik vervolgens naar huis. Die tekening doet me aan vroeger denken. Ik maakte vroeger ook zulke tekeningen. En dat het verkeerd gespeld is vind ik alleen maar schattig.
Er zijn nog geen reacties.