Goedemorgen allemaal!

Momenteel is het 07:10 hier als ik dit schrijf, maar ik plaats het waarschijnlijk later.

Gister was een mooie dag, we hebben ontbeten en zijn toen de straat op gegaan en hebben toen wat rond gelopen. Echt elk stoepje die je afloopt, komt de vraag "Taxi?" Het enige wat je moet doen is "no thank you" zeggen en meer niet, want als je gaat praten denken ze dat je hun wat belooft en worden ze boos als je een taxi neemt met iemand anders.
Toen hebben we sarongs gekocht, dit zijn omslag doeken die traditioneel zijn en verplicht in tempels. Samen met een ander soort sjaal, waar ik de naam van kwijt ben.
Ik heb een oranje met wit & geel en een gele sjaal iets.

Daarna hebben we lunch gehad, ik had Mie Goreng Ayam. Yumyumyum! Toen zijn we met een taxi onderweg naar Tanah Lot gegaan. Deze meneer reed ons de hele dag door rond, en onder zijn aanbevelingen zijn we naar drie echte toeristische plekken gegaan.

Als eerst een plek waar o.a. koffie werd gemaakt van Kopi Luwak. Dit is een katachtig die rode besjes eet, in zijn maag is een proces en deze poepen dan de bonen uit. Die laten ze drogen en roosteren ze dan. De koffie smaakte opzich best lekker! Ook hebben we daar andere koffie geproefd en ook thee.
Als tweede een plek waar zilver werd gemaakt, versierd met de hand. Hier heb ik een klein, mooi bedeltje gekocht die ik aan een ketting ga doen.
Daarna zijn we naar een plek geweest waar je kon zien hoe ze Batik deden, dat is eigenlijk het patroon wat je op de sarongs ziet. Het zag er indrukwekkend uit, want om 1m stof te maken hebben ze 1 dag nodig. Allemaal met de hand, althans, zo'n weefspoel achtig iets.

Daarna gingen we toch eindelijk naar Tanah Lot, en dat was me prachtig! De tempel ligt echt in het water, wat er amaaaazing uit zag. Dit is de tempel die je op mijn eerste twee berichten kunt zien. Het water kwam vrij snel weer omhoog toen we er waren, dus we konden niet naar de tempel toe lopen door het water. We hebben daar de zonsondergang bekeken, die onwijs snel ging. Daarna hebben we in een restaurantje gegeten een paar meter van Tanah Lot vandaag. Wat heerlijk was, yumyum.

Vandaag gaan we fietsen in de sawa's, en misschien vanmiddag of vanavond naar Monkey Forest! :)
Sorry, maar tinypic werkt hier niet echt dus kan ik geen foto's uploaden!

• Shipping

Het klinkt zo leuk allemaal! Ik ga volgende week naar Bali, we zitten nu in een 'hotel' in Lembang (Java). We hebben nu eindelijk een zwembad, jammer dat het niet zulk lekker weer is.
    Veel plezier nog ! :Y)

9 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen